Arī nokļūstot armijā, viņa talants noderējis, gleznojot visādus plakātus un citus darbus un darbojoties armijas klubā. «Jau pirmajā dienā prasīja, vai ir kāds mākslinieks. Oficieris mani pierakstīja, un tā visi gadi tika pavadīti, nodarbojoties ar mākslu un teātri,» stāsta režisors, piebilstot, ka, piemēram, pazīstamais latviešu gleznotājs Janis Rozentāls, kuram arī bijis aktiera talants, tomēr izvēlējies gleznošanu. «Valdis Kalnroze arī bija aktieris, bet aktieri Mārtiņš Vērdiņš un Haralds Gerhards glezno.»
Anmanis nelikās mierā veselus 30 gadus
Vēlāk, ap septiņdesmitajiem gadiem, Streiča aizraušanos pamanījis mākslinieks Jānis Anmanis, pamudinot režisoru pievērsties gleznošanai. «Viņš pamanīja manu aizraušanos un trīsdesmit gadus nedeva mieru, sakot - Jāni, tev tik labi sanāk.»
«Un tad, kad darba vairs nebija, padevos un atsāku. Esmu bezgala pateicīgs, ka lielie mākslinieki pieļauj izstādēs man karāties viņiem blakus. Akadēmijā daudz draugu, bet tik un tā, verot tās smagās durvis, es katru reizi atceros to godbijību un svētās bailes lielās mākslas priekšā un jūtu - tā godbijība manī turas visu mūžu. Esmu pateicīgs Pīgoznim, Stankēvičam, Ģērmanim, Anmanim, Blunavam, Karagodinam, Ozolam, Zvejsalniekam un citiem, kuri man devuši padomus. No katra esmu kaut ko guvis. Mākslinieki kautrējas, baidās aizvainot.
Dīvaini, es par to priecājos, jo tūdaļ lieku padomu lietā. Tā visu laiku mācos. Piedalos plenēros. Lietuvā, Venēcijā... Jūtos brīvs, jo neesmu Mākslinieku savienības biedrs. Tāpēc esmu neatkarīgs, man nevajag uztraukties, vai esmu moderns un ko par mani kāds raksta - tas mani neinteresē, jo par mani neraksta un nerakstīs. Daru kā tanī dziesmiņā: par prieku sev, par prieku tev un ļautiņiem par prieku,» smej režisors.