Pēc vairāku gadu rokmūzikas dominēšanas Lielbritānijas mūzikas topos pagājušajā gadā bija vērojams popmūzikas uzplaukums, pateicoties Lēdijas Gāgas (Lady Gaga), Šerilas Koulas, Lilijas Alenas un citu popzvaigžņu ierakstu pārdošanas rezultātiem, vēsta britu laikraksts "The Guardian", atsaucoties uz Lielbritānijas Skaņu ierakstu industrijas (British Phonographic Industry - PBI) apkopoto informāciju.
Vērojams jauns popmūzikas uzplaukums (29)
Popmūzikas kāpums
Pateicoties tādiem mūziķiem kā Lēdija Gāga, Paolo Nutīni un Robijam Viljamsam, popmūzikas albumi pērn veidojuši 29% no kopējiem mūzikas albumu pārdošanas apjomiem. 2008.gadā popmūzika veidoja 25,3% no kopējiem pārdošanas apjomiem.
Nav šaubu, ka 2009.gads bija popmūzikas atgriešanās gads - daži fantastiski ieraksti radīja pārliecinošus rezultātus šajā žanrā gan albumu, gan singlu pārdošanā,
norādīja BPI prezidents Džefs Teilors.
Četri no desmit labāk pārdotākajiem labumiem bija popmūzikas ieraksti, tāpat kā četri no pieciem labākajiem izlašu albumiem, ieskaitot "Now That's What I Call Music! 74", kas sasniedza izlašu topa virsotni.
Rokmūzikas kritums
Rokmūzikas dominance saglabājās arī pagājušajā gadā, tomēr, salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, pērn tā mazinājās, ļaujot roka albumu pārdošanas apjomiem no 2008.gada 35,7% noslīdēt līdz 31%, kas ir zemākā rokmūzikas albumu proporcija kopš 2004.gada.
Amerikāņu rokeri Kings of Leon bija vienīgā grupa, kas pagājušajā gadā savu albumu "Only By the Night" Lielbritānijā pārdeva vairāk nekā miljons eksemplāros. Tādas grupas kā "Snow Patrol", "Queen" un "Kasabian" katra pārdeva vairāk par pusmiljonu albumu eksemplāru.
Kā norādīja Lielbritānijas kompānijas "Official Charts Company" direktors Mārtins Talbots, izmaiņas cilvēku mūzikas gaumē - no popmūzikas uz alternatīvākiem izpildītājiem un otrādi - regulāri vērojamas mūzikas topos. Viņš piebilda, ka popmūzikas uzplaukums var arī atspoguļot izmaiņas mūzikas industrijas ekonomiskajā situācijā.
"Kopumā ir daudz drošāk attīstīt popmūzikas izpildītāja talantu. Viņi potenciāli spēj piesaistīt plašāku auditoriju," paskaidroja Talbots, piebilstot, ka nozīmīgu lomu popmūzikas uzplaukumā spēlē arī tādi televīzijas raidījumi kā "The X Factor". "Tādi šovi drīzāk seko patērētājam, nekā vada to. Uzvarētājus galu galā nosaka patērētājs."