Otra grupa, kas aizsāka postroka virzienu, kaut arī, protams, pats termins parādās vēlāk, bija «Durutti Column». Izbijis panks Vinijs Reilijs (Vini Reilly), grupas smadzenes un ģitārists, kura aizraušanās bija džeza un folka mūzika, savās kompozīcijās bieži izmantoja ģitāras arpedžijas tehniku un ļoti nenoteiktu pavadījumu. 80. gadu sākumā un pat arī vēlāk «Durutti Column» stipri atšķīrās no tā laika «Factory» ierakstu kompānijas (Factory rec) citiem māksliniekiem, kuru vidū pazīstami «Joy Division», «Section 25» un vēlāk «New Order». Kaut arī «Durutti Column» dziesmas balstījās rokmūzikas pamatos, tās izklausījās pēc pavisam kā cita.
Daudz tradicionālāka postroka virziena aizsācēji meklējami Amerikas savienotajās Valstīs, Lūsvilā, Kentuki, kur darbojās mūzikas grupa «Slint». Grupas 1991. gada ieraksts «Spiderland» ir viens no ietekmīgākajiem un nozīmīgākajiem, un vienlaikus nepietiekami novērtētiem 90. gadu ierakstiem. Kaut arī viņi izmantoja tradicionālo rokmūzikas grupas komplektu – basģitāra, bungas, soloģitāra un vokāls, slaveni «Slint» kļuva ar to, kā viņi šos instrumentus izmantoja.
«Slint» izmantoja daudz zemāk pārskaņotas ģitāras un savdabīgus skaņu efektus. Kompozīciju attīstība bija gara un reizēm nesakarīga, tās akcentēja dziedātāja Braiena Makmana (Brian McMahan) tikko dzirdamā balss. «Slint» skaņa kļuva par etalonu daudzām grupām, un drīz mūzikas kritiķu vidū parādījās replikas par daudzu slintveidīgo muzikālo apvienību parādīšanos.
90. gadu sākumā un vidū uzplaukst vēl kāds postroka atzars Čikāgā, ASV. Deivids Grabss (David Grubbs) pēc darbības trash metal grupā «Bastro» dodas uz Čikāgu, kur studē mūsdienu komponista Džona Keidža (John Cage) eksperimentālo mūziku. Tā ietekmē grupa maina nosaukumu uz «Gastr del Sol», lai turpinātu darboties pavisam citā virzienā. Grupas pirmais ieraksts 1993.gadā «The Serpentine similar» bija disonējošu atmosfēru, dīvainu klavieru akordu, trokšņu un izsvaidītu ģitāras skaņu maisījums, kas nostājās opozīcijā 90. gadu sākuma «rokmūzikas atdzimšanai» grupas «Nirvana» veidolā. Drīz pēc tam grupa sadalās un divi «Gastr del Sol» dalībnieki dibina ansambli «Tortoise», kuram vēlāk būs lemts kļūt par vienu no postroka virziena atpazīstamākajām firmas zīmēm, bet Deivids Grabss, pieaicinot komponistu Džimu O’Rurku (Jim O’Rourke), turpina veidot nākamo grupas ierakstu.