Barselonā van der Roe radīja tolaik vēl neredzēta stila privātmājas prototipu - tā bija vienmērīgi plūstoša, horizontāli izvietota akmens plātņu, stikla un metāla siju kompozīcija, telpas nebija strikti nodalītas, bet tika ievērots mūsdienās populārais atvērtais princips. Barselonas paviljons fundamentāli mainīja toreizējo arhitektūras standartu "kaste kastē" jeb ēka, kuru veido secīgi izkārtotas telpas. Arhitekts šo neparasto dizainu papildināja ar paša radītajiem krēsliem un atpūtas dīvānu, kuri pēcāk kļuva par kulta dizaina preci. Barselonas paviljons un Barselonas krēslu līnija kļuva par būtisku pagrieziena punktu modernajā dizainā. Šo kompozīciju Barselonā ir iespējams apskatīt vēl šodien.
Ludvigs Mīss van der Roe bieži paša radīto dizainu raksturoja ar vārdiem "Mazāk ir vairāk" - viņa taktika bija telpas iekārtojumā izmantot tikai visnepieciešamākās mēbeles, bet būvniecībā - komponentus, tādējādi radot izteiktu, bet funkcionālu vienkāršību. Arhitekts savu ēku dizainā parūpējās, lai katrai detaļai piemistu vairākas funkcijas, piemēram, grīda var būt arī milzīgs radiators, bet milzīgu kamīnu var apvienot ar vannasistabu, kurā vienmēr mājos siltums.