Arī Latvijā atsevišķi drukātie mediji devās šajā virzienā (piemēram, izdevums "Ir"), taču par sistēmu mūsu valstī, kur diemžēl mediju tirgū iesaistīta politika un atsevišķu ietekmīgu cilvēku intereses, mēs nevaram runāt. Jau minētajā LR1 raidījumā uzsvēru, ka maksas satura flagmaņiem Latvijā bija jābūt lielajiem laikrakstiem - reaģējot uz krīzi, tiem strauji bija jāiegulda enerģija un resursi tīmeklī, lai kļūtu par solīdiem, uzticamiem tirgus līderiem, taču dažādu politisku kolīziju, iespējams, citu iemeslu dēļ, kas iedragāja drukāto mediju reputāciju, tie nespēja izrādīt nopietnu konkurenci jau esošajiem interneta portāliem - Delfi, TVNET un Apollo.
Cietākas un mīkstākas sienas
Ar maksas saturu pasaulē eksperimentēts gana daudz, taču tāda viena formula, kas derētu visiem, tomēr nav atrasta. Atsevišķi lielie drukātie mediji ("The Times") ieviesa "cieto sienu", proti, pilnīgi viss saturs, kas atrodams tīmeklī, ir par maksu, taču šādi var rīkoties medijs, kurš tirgū ir līderis un kuram ir stabili un ļoti lojāli lasītāji. Šāds modelis tiek kritizēts par to, ka slēgtā satura dēļ medijs kļūst mazāk ietekmīgs, tas nerezonē.
Otrs risinājums ir "mīkstā siena" jeb vienkāršiem vārdiem - žogs ar caurredzamību, kas procentuāli var atšķirties. Daļa satura ir par maksu, bet daļa - brīvi pieejama. Parasti mediji "aiz sienas" liek savu drukāto saturu, tādējādi noturot drukātā vārda nozīmīgumu, bet bez maksas piedāvā vieglākas ikdienas tēmas - satiksmes aktualitātes, dažādu preses relīžu plūsmu u.c. Arī pie šāda modeļa iespējamas dažādas stratēģijas, piemēram, pirmos desmit rakstus lasītājam piedāvāt bez maksas, bet tad sniegt iespēju kļūt par abonentu. Vai tiek radīta kāda bonusu sistēma, kur lasītājs, aktīvi iesaistoties ar komentāriem vai kā citādi, iegūst lielākas privilēģijas.