Līdzīgi kā iepriekšējos gadus „Skaņu mežs” tiks atklāts ar bezmaksas pasākumu mākslas muzejā „Rīgas birža”, kur uzstāsies avantfolka grupa Circuit Des Yeux, postminimālisma, metāla, sakrālās mūzikas un džeza ietekmētais duets Subtle Degrees un Bretoņas dūdu spēlētājs Ervāns Keraveks (Erwan Keravec), kas savu salīdzinoši reti sastopamo instrumentu tiecas integrēt akadēmiskā avangarda un brīvās improvizācijas laukos.
Video: Circuit Des Yeux "Lithonia".
Ilona Meija, Jānis Semjonovs un Herta Hansena izpildīs krievu komponista Edisona Denisova trio flautai, fagotam un klavierēm, savukārt portugāļu komponists Kandido Lima (Candido Lima) atskaņos savu elektro-akustisko kompozīciju „Oceans”. Abi pēdējie no minētajiem priekšnesumiem notiek starptautiskā projekta „UM-SCENE” ietvaros – tas pēta eksperimentālās mūzikas vēsturi valstīs, kurās pagājušajā gadsimtā valdījis totalitārs režīms. Koncertus šajā pašā vakarā papildinās arī publiska diskusija, kuras dalībnieku vidū būs mūzikas žurnālisti Artēmijs Troickis, kas darbojies „Playboy”, „Eho Moskvi” un „Radio Svoboda” un Kriss Bons (Chris Bohn), kas, citu starpā, rakstījis mūzikas žurnāliem NME un The Wire.
Audio: Ilona Meija, Jānis Semjonovs un Herta Hansena izpilda Edisona Denisova Trio flautai, fagotam un klavierēm.
11. oktobra koncertvakarā būs dzirdama Šveicē dzīvojošās latviešu komponistes Anitas Mieze mūzika, ko izpildīs Gunta Ābele, Arvīds Kazlausks, Ilona Meija un Marta Spārniņa. Uzstāsies arī ASV trokšņu mūzikas grupa White Suns, kuras muzikālo estētiku sastāda hardcore pankroka un harsh noise apvienojums, papildināts ar apziņas plūsmai radniecīgiem vai brīžiem literāriem tekstiem. „Eksistenciāls izmisums ir White Suns galvenā valūta,” kāda albuma recenzijā raksta medijs Pitchfork, piebilstot, ka albuma pirmais skaņdarbs “Korea” savā informācijas pārpilnībā izklausās pēc pasaules gala. Šajā vakarā uzstāsies arī "Chaines", eksperimentālās mūzikas projekts no Mančesteras, kas 2019. gadā saņēma prestižo Oramas balvu – elektroniskās mūziķes Dafnes Oramas iedvesmoto apbalvojumu, ko pasniedz sieviešu dzimuma vai LGBT mūziķiem un skaņu māksliniekiem. "Chaines" debijas albums – 2018. gadā klajā nākušais “The King”, mijot post-graima, tumšās ambientās mūzikas un avant-popa elementus, līdzās elektroniskiem instrumentiem izmantojot arī klarneti un vokālu, izpelnījās kritiķu atzinību, tiekot ierindots starp 25 labākajiem pirmā gada ceturkšņa ierakstiem medija FACT magazine apskatā. "Chaines" nenoliedz šī ieraksta šausmu filmām un videospēlēm – Deivida Linča kino un „Silent Hill” – radniecīgo noskaņu, papildus uzsverot, ka androgīnās, „drakuliskās” balsis, kas dzirdamas ieraksta otrajā pusē, ir intuitīvi saistītas ar viņa transmaskulīno identitāti. Šī vakara audiovizuālais priekšnesums būs psihedēliskās un neslēpti murgainās elektro-akustiskās mūzikas komponista Daniela Rozenhāla (Daniel Rozenhall) sadarbība ar videomākslinieku Stenu Bakmanu (Sten Backman).