Pirms trīspadsmit gadiem Ksenijas Sundejevas un Sergeja Jaramišjana vadītā apvienība "Tribes of the City" bija Latvijas neatkarīgās mūzikas uzmanības pašā centrā - darbs ar britu producentu Gregu Heiveru (Greg Haver), kas strādājis ar "Manic Street Preachers" un "Super Furry Animals" ierakstiem, kritiķu atzinība, sapņi par Eiropas un Amerikas iekarošanu, taču daudz kas no iecerētā neizdevās. Vienmēr var meklēt vainīgos, un tādi noteikti ir, taču pati grupa nepadevās un 2009. gadā klajā laida ambiciozu dubultalbumu «Recipe of the Golden Dream», taču diemžēl arī tas, lai arī kritiķu slavēts, kā TVNET atzīst Sergejs, nespēja sasniegt vēlamo rezonansi. Šogad grupa pēc desmit gadu pauzes atgriežas ar jaunu ierakstu "Rust and Gold" un tā tapšanas apstākļi arī ir dažādu liktenīgu sakritību pilni.
Pirms ķeros klāt pašam albumam, akcentēšu divas lietas. Pirmkārt jau žanrs, kurā darbojas šī šūgeiza-drīmpopa (shoegaze-dreampop) apvienība savus ziedu laikus piedzīvoja astoņdesmito gadu beigās un deviņdesmito vidū, un tā bija kā kontrmūzika esošajam hārdrokam un vēlāk pat grandžam. Proti, tā savā būtībā ir nekomerciāla un tās iespēja plaši rezonēt ir stipri ierobežota. Otrkārt, lai arī nosacīta šūgeiza renesanse jeb "shoegaze revival" arī ir notikusi - jaunus albumus salīdzinoši nesen izdeva "Ride", "Slowdive", "My Bloody Valentine" u.c., tas rezonanses ziņā izskanēja vēl klusāk, skarot vien uzticamāko šūgeiza fanu rindas, varbūt uzrunājot arī kādus atsevišķus jaunos klausītājus.
"Tribes of the City" pirms padsmit gadiem visticamāk bija vairāku izvēļu priekšā - komercializēties, spēlēt pēc mūzikas industrijas noteikumiem un cerēt uz kaut cik pamanāmiem pasākumiem ārpus Latvijas, palikt uzticamiem žanram un kļūt par daļu no marginālas šūgeiza kustības vai pavērst skatu uz Austrumiem - dziedāt krieviski un cerēt uz panākumiem plašajā kaimiņzemē, kur alternatīvās mūzikas kustība ir diezgan vitāla un interesanta.