"Amoralle" aicina uz vienlīdzību, taču krīt soctīklu lietotāju nežēlastībā

FOTO: instagram/amoralle

Zīmols "Amoralle" 3. jūnijā nācis klajā ar video, reaģējot uz pašreizējiem notikumiem ASV. Tiesa, video raisījis sašutumu soctīklu lietotāju vidū. 

Nu jau izdzēstajā video piedalās vairākas sabiedrībā pazīstamas sievietes, piemēram, Samanta Tīna, Olga Rajecka, Ilze Ķuzule-Skrastiņa, Sanda Dejus, Dārta Daneviča, Marta Grigale, Kristīne Opolais, Patrisha, Rēzija Kalniņa un citas, izpildot Džona Lenona dziesmu "Imagine".

Video aprakstā bija teikts: "Mēs visas šajā esam kopā. Mēs esam sievietes. Tam ir nozīme. Mēs stāvam kopā. Mēs ticam cilvēku cilvēcībai. Mēs ticam sievietes spēkam, maigumam un sarunām. Mēs neatbalstām vardarbību, agresiju un netaisnību. Mēs ticam vienlīdzībai, daudzveidībai un iekļaušanai sabiedrībā. Katrai dzīvībai ir nozīme. Paldies mūsu dārgajiem draugiem, kuri ir mājās, bet vienoti mīlestībā."

Cēlais mērķis iestāties par vienlīdzību, šķiet, piedzīvojis neveiksmi, jo vairāki soctīklu lietotāji asi nosodījuši zīmolu par šādu rīcību. Piemēram, kāds komentētājs izteicies šādi: "Absolūta neiedziļināšanās problēmā, un tāpēc daudzi šo uztver kā ņirgāšanos par esošo situāciju pasaulē. Vienīgā jēga šim video bija uzfrišināt zīmolu un katras šīs personas publisko tēlu.

Ko "Amoralle" reāli dara, lai būtu iekļaujošs zīmols?

Ražo nenormāli pārcenotas drēbes tikai viena izmēra slaidām sievietēm, spiežot uz sievišķību un kompleksiem, ka tu vari būt sieviete tikai caur seksapīlu, ķikināšanu, raudāšanu un samta peņuāriem? Kur ir šis equality [vienlīdzība - lat] jūsu zīmolā, kur nav ne citas rases, ne plus size modeles, ne kripatiņas no realitātes. Izkāpiet no sava rozā burbuļa beidzot."

Tāpat video redzamās sievietes Dārta Daneviča un Sanda Dejus skaidro, ka video lūgts nofilmēt un iesūtīt martā un aprīlī, Covid-19 krīzes sakarā. Arī influencere Agnija Grigule, kurai piedāvāja piedalīties video tapšanā, apstiprina, ka video bija paredzēts publiskot #paliecmājās sakarā. Tas liek domāt, ka zīmols ar video redzamajām dāmām nav saskaņojis tā publicēšanas nozīmi un laiku. 

Šāda veida video, kur ārvalstu zvaigznes, atrodoties katrs savās mājās, izpilda Lenona "Imagine", izpelnījās kritiku jau martā. 

Šī nav pirmā reize, kad zīmols tiek ierauts publiskā skandālā - pērn populārā modele Māra Sleja paziņoja, kā pārtrauc sadarbību ar zīmolu. Vietnē "Twitter" tika nopludināts Māras ieraksts no kādas slēgtās grupas vietnē "Facebook", kurā viņa uzrunā visas modeles, kuras piedalījās "Amoralles" skatē Rīgas modes nedēļas ietvaros, aicinot ziņot savām aģentūrām par kādu filmēšanu, kas neesot tikusi saskaņota. "Mēs visas tikām izmantotas," rakstīja Māra. "Amoralle" pēcāk sniedza komentāru par notikušo. 

Uz augšu