Grāmata nav tikai objekts, kas veicina burtu apguvi vai rosina uz lasīšanu. Tā var kalpot arī daudz dziļākam mērķim – emocionālās saiknes veidošanai un stiprināšanai starp bērniem un vecākiem, uzskata Jeļena Aleksejeva, viena no lasīšanas veicināšanas projekta "Bibliotēka" video sērijas "Iemīlēt grāmatu!" dalībniecēm.
Audzinot savu mazo, trīs gadus veco dēliņu Jaroslavu, Jeļena ar vīru pievērš uzmanību grāmatu kvalitātei un tam, lai tās kalpotu multifunkcionāliem mērķiem – gan lasīšanai, gan savstarpējo attiecību veidošanai, gan bērna sensorikas un citu maņu attīstībai. Vairāk par Aleksejevu ģimenes lasīšanas stāstu šajā rakstā, kas tapis speciāli TVNET, sadarbībā ar latviešu literatūras mecenāta “Baltic International Bank” iniciēto projektu “Bibliotēka”.
"Jā, mūsdienās ir ļoti vienkārši – var bērnam ieslēgt multfilmas un iedot gadžetus, bet tad jau vecāks nepiedalās sava bērna audzināšanā,”
intervijā pauž Jeļena, un sarunas laikā rodas priekšstats, ka viņas ieteikumus bērnu grāmatu izvēlē varētu ņemt vērā jebkurš vecāks, kura bērns vēl atrodas pirms-lasīšanas posmā. Jeļena lielu vērību pievērš detaļām un brīžam it kā sīkām un šķietami pat mazsvarīgām lietām, tomēr viņas stāstījums atklāj, ka katra kustība un katra izvēle izdarīta apzināti – ar kādu noteiktu mērķi bērna nākotnes vārdā.
“Grāmatas patīk lasīt gan man pašai, gan manam bērnam,” viņa stāsta. “Mums tā ir ikdienas tradīcija kopš viena gada vecuma – lasīt pasakas –, un dēls to arī ļoti gaida. Es uzskatu, ka grāmatu lasīšana ļoti satuvina cilvēkus, jo īpaši lasīšana priekšā bērnam. Atceros bērnu psiholoģes un Jaroslava mazuļu skolas skolotājas teikto, ka bērniem piemīt viena īpašība – viņiem nav interesanti klausīties savos vecākos. Tāpēc ir jāatrod veids, kā panākt šo ieklausīšanos, un šeit palīgā var nākt grāmatas. Šis process var veicināt izveidot to saikni ar bērnu, kuru, iespējams, citādi izveidot būtu grūtāk.”