Viņš zina, kā ir būt melomānam mūsdienu informācijas pārbagātībā. Kaspars Zaviļeiskis – mūzikas žurnālists, dīdžejs un dažādu kultūras projektu redaktors. Šovasar izdevniecība “Zvaigzne ABC” izdeva viņa otro grāmatu – garstāstu “Pilnīgs Šahs”, kas atklāj jauna dīdžeja bohēmu deviņdesmito beigās alternatīvā kroga “Tim McShane’s” ziedu laikos.
Grāmatu caurvij šaha tēma – katrai nodaļai nosaukuma vietā ierakstīts šaha gājiens. Cik svarīgi lasītājam to ir saprast? Ja nu šahu nemāku spēlēt?
Svarīgāk ir saprast literāro tekstu, jo grāmatas nodaļu nosaukumi ir pielāgoti nodaļā notiekošajam. Ja notiek kas interesantāks, asāks, pārsteidzošāks, tad gājiens arī ir pārsteidzošs. Nav nekas traks, ja cilvēki nesaprot šaha pierakstu, bet, ja saprot, tā ir pievienotā odziņa, joks par to. Pirmajā grāmatā “ParaPops jeb Rozā brilles Siguldā” odziņa bija QR kods uz Spotify pleilisti – tu vari lasīt un paralēli klausīties mūziku. Grāmatā “Pilnīgs Šahs” negribēju likt uzsvaru uz mūziku, lai gan tās grāmatā ir daudz – bet ik pa laikam vairāk kā joks. Literatūras blogere Līva Alksne gan uztaisīja YouTube listi, man pašam bija interesanti paklausīties – viss kopā izklausās diezgan šizofrēniski. Bet – paldies viņai par to.
Kas bija stimuls, lai sāktu interesēties par mūziku?
Pirmais impulss bija no tēva, kurš bija magnetofona lenšu kolekcionārs. Siguldā 1991. gadā pieslēdza kabeļtelevīziju, kurā rādīja MTV. Tas priekš tā laika bija fenomenāli, jo atklājās mūzikas pasaule, kuras it kā lokāli nebija. Tas laikam radīja vēlmi sākt rakstīt un kolekcionēt kasetes. Sāku spēlēt kā dīdžejs, iepatikās. Bija skolas balles, tad “Radio Sigulda”, kur man, sešpadsmitgadīgam, iedeva ētera laiku. Taisīju tehno raidījumu. Krogā arī sāku spēlēt sešpadsmit gados – piedzērušiem cilvēkiem nakts dejas. Pats gan nedzēru.