Šīs pārdomas nav recenzija. Būtu dīvaini censties objektīvi izvērtēt grāmatu, ko sarakstījis draugs par mūziķiem, ar kuriem pats ļoti sen esi pazīstams. Drīzāk rakstu vienkāršas piezīmes uz grāmatas lappušu malām par grupu, kas dzima no Kurta Kobeina salauztās ģitāras skaidām.
Apgāda "Dienas grāmata" izdotā Jāņa Žildes sarakstītā biogrāfija "Pienvedēja piedzīvojumi. Trīs no Sabiles" ir būtisks pienesums Latvijas populārās mūzikas vēstures apzināšanā. Turot rokās manuskriptu, bija bažas, vai tikai autors nebūs iekritis nostalģijas slazdos, jo dokumentē grupu, ar kuru vieno paaudzes brālība.
Patlaban 90. gadi apauguši ar teju vai mitoloģiju. Katrai rokmūzikas paaudzei ir savas vakara pasaciņas par savu izredzētību un roka skaņas īpašo kodu. To vērojot, bieži pārņem neveiklības sajūta, it kā pārcilātu vecus kausus skolas sporta zāles stikla skapī. Reiz tie kādam nozīmējuši ļoti daudz, bet šodien tas viss pazaudējis nozīmi un pārklājies putekļiem. Grāmatas spilgtākajās lapaspusēs šādas nostalģijas nav.
Autora roka tekstu rakstīšanai ir ievingrināta. To raksturo lakoniska un precīza vēstījuma forma - dokumentālista, vēsturnieka, ne prozaiķa stils.
Viņš arī nesper sānsoļus, sentimentāli aizsapņojoties, bet nodarbojas ar lietu - dokumentē to mūziķu biogrāfiju, kuri atklājuši autoram interesējošo informāciju.
Nav arī nejēdzīgu dzeltenu lappušu. "Ja vien jūs zinātu, no kādiem mēsliem dzeja dzimst," reiz esot teikusi dzejniece Anna Ahmatova, un būtu naivi iedomāties, ka zēniem no Sabiles bija kā citādi. Lai arī ģimenes un savstarpējo attiecību portretējums ir kurzemnieciski skarbs, spriedzi rada tieši puspateiktais vai vārdā nenosauktais. Šāds piegājiens "Pienvedējiem" piestāv, jo viss ir dziesmās. Nav vajadzības to dublēt grāmatā un imitēt dumpinieciskumu, lejot uz grāmatas lapaspusēm lētas apelsīnu sulas un spirta maisījumu, fonā skanot Smells Like Teen Spirit pirmajiem akordiem.