Jaunmoku pils muzejs piedalās starptautiskā projektā “Kultūras mantojums Baltijas reģiona skolās”, kas kopumā norisinās trīs gadus, informē muzeja pārstāve Zane Pētersone.
Jaunmoku pils muzejs piedalās starptautiskā projektā
Projekta “Kultūras mantojums Baltijas reģiona skolās” mērķis ir izveidot stabilu sadarbību starp partneriem, kuri ir kompetenti kultūrvēstures, zinātnes, mežu apsaimniekošanas un pedagoģijas jomā, lai izpētītu kultūras mantojuma pēdas vietējo apkaimju mežos un izveidotu konceptu metodoloģijai, kas veicinātu šo zināšanu apguvi skolās un iekļautu to dažādu mācību priekšmetu programmās. Izstrādāt pieteikumu Baltijas jūras reģiona programmai, lai pretendētu uz finansējumu šīs metodoloģijas ieviešanai skolās.
Jaunmoku pils muzeja darbinieki februāra sākumā projekta partneriem prezentēja savu uzņēmumu, kā arī dalījās pieredzē par 2013. gadā Nord+ programmā vadīto projektu sadarbībā ar somu un igauņu partneriem “Pieredzes apmaiņa dabas un dabai draudzīgu materiālu izmantošanai pieaugušo izglītībā”.
Projektā sadarbojas partneri no vairāk valstīm – Zviedrijas Vesterbotten muzejs un Zviedrijas Meža aģentūra, Turku Universitātes Arheoloģijas nodaļa Somijā, Norvēģu institūts, Tallinas Universitātes Ainavu un kultūras centrs Igaunijā, Latvijas Valsts mežzinātnes institūts Silava, Latvijas Lauksaimniecības Universitātes Meža fakultāte un Jaunmoku pils muzejs. Projektu finansē Zviedru institūts Interreg Baltijas jūtas reģiona programmas ietvaros.
Baltijas jūras reģiona piekrastes teritoriju mežos ir daudz vēsturisku palieku, kas ir svarīga mūsu kultūras mantojuma daļa. Tās var būt no aizvēsturiskiem laikiem līdz pat 20. gs. un var pastāstīt par vietējo vēsturi to, kas nav atrodas vēstures grāmatās. Šis vēsturiskais mantojums ir neizmantots skolas mācību resurss. Skolēni var iepazīties ar vietējo vēsturi, bet to var izmantot arī daudzos citos priekšmetos, piemēram, ģeogrāfijā, dabas zinībās, matemātikā, valodās un citos.
Vairākās Baltijas jūras reģiona valstīs ir vēsturiskā mantojuma reģistrs, kas ietver arī mežus. Šie reģistri var būt sākumpunkts vēsturiskā mantojuma objektu izvēlei mācībās. Būtu lietderīgi veikt arī vēsturiskā mantojuma apsekošanu teritorijās, kas atrodas tuvu skolām. Vēstures pēdas mežos bieži ir labi saglabājušās, bet nereti modernā tehnika rada tām nopietnu apdraudējumu. Projekta ietvaros ir iespēja par apzināto kultūrvēstures mantojumu mežos informēt to īpašniekus un veicināt šī mantojuma saglabāšanu.
Tuvākajos mēnešos katra dalībvalsts izstrādās savu piedāvājumu tālākās rīcības mērķiem un uzdevumiem, lai prezentētu tos nākamajās sanāksmēs un vienotos par turpmāko projekta gaitu.