Astoņdesmito gadu vīruss beidzot ir skāris arī "Prāta vētru". Grupas divpadsmitais albums, kas seko platei "Par to zēnu, kas sit skārda bungas" (2018), izdots gan kā koncertfilma, gan tradicionāls studijas ieraksts, no vienas vietas ir dekorēts ar kultūrcitātiem un atsaucēm no šā, kā izrādās, vēl aizvien aktuālā gadu desmita. Un kāpēc ne?
Prāta vētra "Gads bez kalendāra"
3.5/5
Septiņdesmito gadu vidū dzimušie jelgavnieki Renārs Kaupers, Kaspars Roga, Māris Mihelsons un Jānis Jubalts savus agrīnos pusaudža gadus piedzīvoja tieši tad, kad MTV dienu un nakti rādīja krāšņos Maikla Džeksona un Madonnas klipus, bet uz lielā ekrāna valdīja tādas Holivudas zvaigznes kā Edijs Mērfijs un Kima Beisingere. Tiesa, padomju Latvijā mēs šos varoņus varējām sameklēt tikai vietējā videonomā un ne pārāk labā kvalitātē ar krievu valodas tulkojumu baudīt mājās uz dīvāna.
"Šis ir Kaspara albums," kādā no intervijām saka Kaupers. Pēdējos gados tieši bundzinieks ar režisora ambīcijām Kaspars Roga ir vadījis grupas video departamentu, un tieši viņš pierunājis pārējos pirmās mājsēdes priekšvakarā spert drosmīgu soli - uzfilmēt visas jaunā albuma dziesmas dzīvajā, turklāt pieaicinot profesionālus horeogrāfus, dejotājus, operatorus, scenogrāfus. Laikā, kad koncerti tika atcelti, attiecīgi arī grupas ienākumi samazinājušies, šāda izšķērdība varētu likties nepamatota, taču Kaspars panāca savu. Vēl vairāk - Roga aktīvi iesaistījās jauno dziesmu komponēšanas procesā, kurš šoreiz notika galvenokārt attālināti, un kopā ar zviedru producentu Povelu Olsonu radījis vienu no albuma labākajām dziesmām "Karuseļi".