Šī gada decembrī, piesaistot Valsts kases aizdevumu, SIA “Rīgas nami” plāno realizēt vienu no vērienīgākajiem projektiem savā pastāvēšanas vēsturē, sākot Rīgas Kongresu nama pārbūves pirmo kārtu, informē SIA "Rīgas nami" pārstāve Agnese Kvedere.
Kongresu nams pārtaps par Kronvalda koncertzāli (2)
Tās ietvaros iecerēts paplašināt Lielās zāles skatītāju vietu skaitu, uzlabot zāles tehnoloģisko aprīkojumu, skatuvi un akustiku, kā arī parūpēties par skatītāju labsajūtu, atjaunojot vestibilu un citas koplietošanas telpas. Mainīsies arī ēkas līdzšinējais nosaukums – turpmāk to dēvēs par Kronvalda koncertzāli.
Kopējās ēkas atjaunošanas pirmās kārtas izmaksas sasniegs 14,5 miljonus eiro.
Lielāko daļu no finansējuma SIA “Rīgas nami” aizdevuma veidā plāno piesaistīt no Valsts kases. “Rīgas nami” pašu ieguldījums šajā projektā būs gandrīz 1 miljons eiro. Lielākās izmaksas plānotas inženierkomunikāciju nomaiņai (3,4 milj. EUR), skatuves tehnoloģijām (2,8 milj. EUR), kā arī interjerā (1,00 milj. EUR). Lielās zāles labskanīgumam tajā tiks uzstādīta Vācijas uzņēmuma “MüllerBBM Group“ ražota aktīvās akustikas sistēma “Vivace”, kas nodrošinās kvalitatīvu akustisko skanējumu. Pārbūvi līdz 2023.gada vasarai realizēs būvkompānija AS “UPB”.
“Kongresu nams vairs nepilda tās funkcijas, kuras tam bija paredzēts veikt, kad to uzcēla 1982.gadā,”
saka “Rīgas Kongresu nama” vadītāja Māra Liepiņa. “Ēkā kopš uzbūvēšanas nav ticis veikts kapitālais remonts, tāpēc, atjaunojot ēku, vispirms parūpēsimies par tās galveno kodolu – Lielo zāli.” Pēc pārbūves Lielā zāle spēs uzņemt līdz 1283 skatītājiem, saglabājot Rīgā lielākās publisko pasākumu norišu vietas statusu.
SIA “Rīgas nami” valdes priekšsēdētāja Vineta Verika:
“Zīmola maiņa iezīmē jaunu sākumu gan ēkai, gan parkam un tās apkārtnei, kā arī Rīgai kā kvalitatīvam kultūras tūrisma galamērķim. Kronvalda koncertzālē vēlamies redzēt gan spilgtus pasaules un Eiropas līmeņa māksliniekus, gan pašmāju zvaigznes, tādējādi piedāvājuma un skanējuma kvalitātes ziņā nostājoties blakus pēc izmēriem līdzīgām koncertzālēm Dānijā, Somijā, Holandē un Vācijā. Biznesa plāns ir veidots tā, lai jau pirmajā pilnajā koncertzāles darbības gadā ieņēmumi no pasākumiem tiktu ievērojami palielināti un tā spētu nest peļņu. Vēlos izteikt pateicību visiem iesaistītajiem speciālistiem par ieguldīto darbu, Rīgas domei un tās vadībai par izpratni šāda ilgi iecerēta un lolota projekta attīstībā.”
Kronvalda koncertzāles jaunā zīmola autori ir dizaina studija “Overpriced”. Tās vadītājs Aigars Mamis stāsta, ka Kronvalda koncertzāle iegūst savu nosaukumu, pateicoties tās atrašanās vietai, jo tā ir neatņemama Rīgas Kronvalda parka sastāvdaļa. Nosaukums palīdzēs jebkuram Rīgas pazinējam atjaunoto koncertzāli viegli atrast, sasaistot to ar līdzās esošo parku.
Papildus tam koncertzāle iegūst savu nosaukumu, godinot Ati Kronvaldu un viņa lielo devumu latviešu nacionālās kultūras attīstībā.
Kronvalda koncertzāle kļūs par telpu, kurā Latvijas kultūra tiks kopta un pasaules kultūra baudīta. Atis Kronvalds bija patiess vizionārs, kurš stiprināja un iedvesmoja visus apkārtējos cilvēkus. Kronvalda koncertzāle turpinās rūpēties par to, lai katram Rīgas iedzīvotājam un viesim būtu pieeja augstas kvalitātes kultūras notikumiem.