Šodienas redaktors:
Krista Garanča
Iesūti ziņu!

"Krasta City" - Daugavas krastā top jauns dzīvesstila kvartāls (28)

Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Puskilometru gara publiskā promenāde gar Daugavu, pilnveidota sabiedriskā transporta kustība, gājēju tilts, labiekārtota veloinfrastruktūra, A klases biznesa komplekss, kas sastāvēs no biroju ēkām un multifunkcionāla centra, kur atradīsies veikali, restorāni un kafejnīcas – šie ir projektā “Krasta City” plānotie objekti, kas, papildinot viens otru, Rīgā veidos jaunu dzīvesstila kvartālu. Tas Daugavas krastmalai piešķirs jaunu elpu, padarot to par vienu no dzīvākajām pilsētas daļām.

Biznesa kompleksa attīstītāji – Igaunijas nekustamo īpašumu uzņēmums “Hepsor” – uzsver, ka multifunkcionālais kvartāls atradīsies tuvu pilsētas centram un nozīmīgiem satiksmes mezgliem – piecu minūšu velobrauciena attālumā no Vecrīgas un vienu kilometru no jaunās “Rail Baltic” stacijas. Projekta atrašanās vieta starp Salu tiltu, Krasta ielu un Daugavu sniedz kompleksam plašas attīstības iespējas.

Mūsdienīga atpūtas vieta un biznesa centrs

Viens no būtiskākajiem projekta aspektiem, no kā galvenie ieguvēji būs Rīgas iedzīvotāji un viesi, ir promenādes labiekārtošana puskilometra garumā. Tā kalpos kā socializēšanās punkts – vieta, kur nodoties aktīvai atpūtai vai baudīt pilsētvides piedāvāto ainavu turpat netālu esošajās atpūtas vietās. Promenāde kalpos arī kā apbūves sasaiste ar pilsētas infrastruktūru, ļaujot Daugavmalu sasniegt ne tikai ar transportu, bet arī kājām, velosipēdu vai elektrisko skrejriteni, sekmējot dabai draudzīgu pārvietošanos.

A klases biznesa komplekss sastāvēs no septiņām pamatēkām, kuru augstums būs līdz 15 stāviem, un vienas multifunkcionālas ēkas, kuras pirmie stāvi pildīs publisku funkciju. Tur atradīsies veikali, restorāni un kafejnīcas, kas sniegs iespēju rīdziniekiem un pilsētas viesiem izbaudīt Daugavmalu arī lietainās rudens un aukstās ziemas dienās. Tāpat projekta teritorijā būs pieejama arī zaļā zona ar skvēriem, kas biznesa kompleksu padarīs par piemērotu vietu ne tikai darbam, bet arī atpūtai un palielināsies pilsētniekiem pieejamās labiekārtotās multifunkcionālās teritorijas.

Zaļā domāšana pilsētvidē

Topošajā “Krasta City” projekts veidots, uzsverot gājēju, velosipēdistu un cilvēku ar kustību traucējumiem nozīmi pilsētvidē. Īstenojot projektu, plānots pilnveidot sabiedriskā transporta kustību un izbūvēt jaunu, gājējiem paredzētu tiltu, kas savienos abas Krasta ielas puses, paplašinot piekļuves iespējas “Krasta City”. Kvartāla atrašanās vieta – pašā Daugavas krastā ar tiešu pieeju ūdenim – ļauj objektam piekļūt arī ar ūdens transportu, ko plānots realizēt, izbūvējot laivu piestātnes. Daugava ir neatņemama projekta sastāvdaļa, tāpēc attīstītāji uzskata, ka ūdens transporta nodrošināšana ir obligāta. Šāds infrastruktūras papildinājums iedrošinās rīdziniekus vairāk pārvietoties ar ūdens transportu un attīstīs tā izmantošanu pilsētvidē. Tāpat tiks izbūvēti papildu piebraucamie ceļi, lai autovadītāji, netraucējot transporta plūsmai Krasta ielā, var ērti un viegli piekļūt jaunizbūvētajam kvartālam.

Rikardo Paternīni (Ricardo Paternini), “Krasta City” projekta vīzijas līdzautors, arhitekts un uzņēmuma “Arrows Architect” projektu direktors, uzsver: “Projekta pamatā ir arhitektūra, kuras centrā ir cilvēks. Šim projektam ir milzīgs potenciāls uzlabot publiskās telpas kvalitāti, sniedzot iespēju gājējiem justies gaidītiem un atstājot automašīnas otrajā plānā. Ar arhitektūras palīdzību aicinām veidot publisko telpu kā pilsētas dzīvojamo istabu, mudinot cilvēkus tajā uzturēties aizvien biežāk. “Krasta City” būs vieta, kur cilvēki vēlēsies būt arī tad, ja viņu darba vieta atradīsies citviet.”

Lai sasniegtu vēlamo rezultātu, jāstrādā visiem kopā

Projekta pārstāvji piedalījās arī pilsētplānošanas pasākuma “Mad City” rīkotajā hakatonā, kura laikā komandu dalībnieki (pilsētvides plānotāji, nevalstiskās organizācijas un nekustamo īpašumu attīstītāji) kopīgi izstrādāja risinājumus dažādiem Daugavas krastmalas izaicinājumiem, veidojot praktisku rīcības plānu. Hakatonā tika prezentētas dažādas idejas, kā ar stikla terašu, kafejnīcu, restorānu, kopstrādes telpu un citu publiski pieejamu vietu palīdzību padarīt krastmalu par vienu no dzīvākajām Rīgas daļām arī rudens un ziemas periodā. Jaunais dzīvesstila kvartāls ir spilgts piemērs tam, kā nekustamo īpašumu attīstītāji, pašvaldības pilsētvides plānotāji un nevalstiskās organizācijas var sadarboties, lai sekmētu pilsētas attīstību.

“Daugavas krastmala ir viena no Rīgas neizmantotajām vērtībām. Tādi projekti kā “Krasta City” vērtējami pozitīvi, jo tie palīdz atdzīvināt šo pilsētas daļu. Projektā plānotā promenāde, tilts gājējiem, veloceļi, papildu pieturas sabiedriskajam transportam, ūdens savienojums un piebraucamie ceļi ļaus “Krasta City” būt daļai no pilsētas tīkla un palīdzēs krastmalai kopumā kļūt par pievilcīgu kvartālu. Ļoti svarīgs aspekts ir arī Rīgas starptautiskā konkurētspēja – pilsētai jāspēj augt, un projekti šādās vietās, kas atrodas tuvu centram un spēj nodrošināt visas ērtības, var piesaistīt starptautiskas kompānijas, no kā iegūs ne tikai pilsēta, bet valsts kopumā,” skaidro pilsētplānotājs, SIA “Grupa93” vadītājs un pasākuma “Mad City” rīkotājs Neils Balgalis.

Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Biznesa kompleksa attīstītāji – Igaunijas nekustamo īpašumu uzņēmums “Hepsor” - uzsver, ka projekts sniegs pievienoto vērtību visai apkaimei. “Kvartāls iecerēts kā pilsētas biznesa vizītkarte un piemērs tam, kā īpašuma attīstīšana sekmē pozitīvu pilsētvides attīstību. Mūsu interesēs ir radīt vidi, kurā ikviens vēlēsies atgriezties, un, lai to īstenotu un sasniegtu labāko iespējamo rezultātu, vēlamies nodrošināt maksimāli plašu dažādu sabiedrības grupu iesaisti, kopīgiem spēkiem attīstot un pilnveidojot projektu. Tikai darbojoties visiem kopā, varam padarīt Daugavmalu patīkamu ikvienam Rīgas iedzīvotājam un viesim,” uzsver uzņēmuma valdes loceklis Martti Krass.

Projektu “Krasta City” plānots īstenot septiņās kārtās, 10 gadu laikā izbūvējot 180 000 kvadrātmetrus izmantojamās platības un investējot vairāk nekā 150 miljonus eiro. Šobrīd notiek projekta lokālplānojuma izstrāde, ko iecerēts pabeigt līdz 2022. gada otrajam ceturksnim, lai uzsāktu projektēšanu un 2023. gadā – pirmās kārtas būvniecības darbus.

Nepalaid garām!

Uz augšu