Pēc Rogena skandāla "Spotify" zaudē 2 miljardus no tirgus vērtības

TVNET
Pēc Rogena skandāla "Spotify" zaudē 2 miljardus no tirgus vērtības
Facebook Draugiem Twitter Whatsapp
Comments 28
Džo Rogens
Džo Rogens Foto: Ekrānuzņēmums

Džo Rogena podkāsta dezinformācija likusi ne tikai atsevišķiem mūziķiem - Nīlam Jangam, Džonijai Mičelai u.c. boikotēt šo vietni, bet arī negatīvi ietekmējusi "Spotify" tirgus vērtību.

Kā ziņo medijs "Variety", mūzikas straumēšanas servisa tirgus vērtība kopš 26. janvāra nokritusi par sešiem procentiem. Arī gada sākums kompānijai nebija veiksmīgs, taču Rogena skandāls acīmredzot šo negatīvo tendenci tikai veicināja. Divās dienās - no 26. līdz 28. janvārim zaudējumi ir 2 miljardus ASV dolāru, ziņo ārvalstu mediji.

Piektdien "Spotify" akciju cena nedaudz atguvās, taču tas bija pirms vairāku "Grammy" balvu ieguvēja - dziesmu rakstniece Džonija Mičela (Joni Mitchell), līdzīgi kā Nīls Jangs, paziņoja, ka vēlas izņemt savu mūziku no šīs vietnes.

Atgādinām, ka "Spotify" trešdien paziņoja, ka izņems no sava piedāvājuma kanādiešu un amerikāņu rokzvaigznes Nīla Janga (Neil Young) mūziku, šādu soli sperot pēc tam, kad mūziķis platformai bija licis izvēlēties starp viņu un Džo Rogenu. Janga piemēram sekoja arī Džonija Mičela.

"Esmu nolēmusi izņemt visu savu mūziku no Spotify," Mičela rakstīja preses paziņojumā piektdien.

"Bezatbildīgi cilvēki izplata melus, kas maksā cilvēkiem dzīvību. Es solidarizējos ar Nīlu Jangu un visu pasaules zinātnieku un mediķu sabiedrību šajā jautājumā."

Atgādinām, ka apsūdzot Rogenu maldinošas informācijas izplatīšanā par Covid-19, Jangs pirms nedēļas "Spotify" norādīja: "Viņiem var būt Rogens vai Jangs. Nevis abi."

Konkurējošie mūzikas servisi - Tidal un Apple Music tieši pretēji - aktīvāk sākuši reklamēt Nīla Janga katalogu.

Mūziķu aprindās ir arī tādi, kas aizstāv "Spotify" lēmumu saglabāt Rogena šovu, piemēram, rokgrupas "Disturbed" līderis Deivs Dreimens (Dave Draiman) paslavēja "Spotify" par "nepiekāpšanos lielā uzrauga priekšā". 

Atbilstoši mediju informācijai "Spotify" 2020. gadā samaksājis 100 miljonus dolāru (89 miljonus eiro) par tiesībām uz podkāstu "The Joe Rogan Experience". Programma ir populārākais "Spotify" podkāsts un, kā tiek ziņots, tā tiek lejupielādēta teju 200 miljonus reižu mēnesī.

Tēmas

Nepalaid garām!

Uz augšu