Vislatvijas akcija “Gaismas krasts” tiek atzīta par labāko pasākumu pasaulē

Sejas.lv
Vislatvijas akcija “Gaismas krasts” tiek atzīta par labāko pasākumu pasaulē
Facebook Draugiem Twitter Whatsapp
Comments
Foto: Ekrānuzņēmums no video.

BEA World (Best event award) konkursā, kurā tiek apbalvoti gada labākie pasākumi pasaulē aģentūra Luka un tās vadītāja, producente Inese Lukaševska triumfējusi iegūstot divas zelta godalgas. Viņas radītais pasākums “Gaismas krasts” plūca uzvaras laurus kategorijā Mazbudžeta pasākums (Low budget event) un Labākais pasākums skatītāju vērtējumā, kur no 320 iesniegtajiem darbiem latvietes radītais tika atzīts par vislabāko pasaulē.

Šogad konkursam tika pieteikts rekordliels pasākumu skaits, sacenšoties 96 vadošām aģentūrām no 32 valstīm - Ķīnas, ASV, Austrālijas, Apvienotajiem Arābu Emirātiem, Brazīlijas, Itālijas, Francijas un citām. Savus darbus bija iesnieguši pasaules vadošie zīmoli, kā Cartier, Ferrari, un pat valstis bija pieteikušas savus Expo paviljonus. Visi darbi tika vērtēti ne tikai pēc to radošā izpildījuma, cik inovatīva ir ideja, bet arī spējas lietot līdz šim neredzētus risinājumus, tai skaitā jaunākās tehnoloģijas, stratēģiskās komunikācijas, pasākuma pielāgojamību Covid-19 apstākļiem un daudziem citiem kritērijiem.

Producente Inese Lukaševska atzīst, ka trešo gadu pēc kārtas uzvarēt pasaulē prestižākajā pasākumu industrijas konkursā, kurā savus darbus piesaka atzītākie zīmoli no visiem kontinentiem, kuru vienas dienas pasākuma budžets sastāda pat 18 miljonus eiro, ir milzu reklāma Latvijai.

“Šis ir konkurss, kurā sacenšas labākie. Tiek pastiprināta uzmanība pievērsta ne tikai rīkotājaģentūrām, bet arī valstīm, kāds ir to attīstības līmenis konkrētā industrijā, kādi ir cilvēkresursi, cik inovatīvi tās spēj domāt un pielāgoties globālajām pārmaiņām.

Diemžēl mēs kā valsts nevaram sacensties ar Eiropu, kur vienas dienas pasākuma budžets ir mērāms desmitos miljonu. Spēku samēri ir nelīdzsvaroti. Tāpēc, ja izdodas izdarīt tuvu neiespējamo un uzvarēt konkursā, tā ir milzu reklāma valstij, tiek veicināta tās reputācija, valsts tēls un atpazīstamība, radot pastiprinātu interesi arī starptautisko pasākumu rīkotāju vidū.

Parasti šādas uzvaras tiek atzīmētas valstiskā līmenī, neatstājot valsts vārda nešanu pasaulē producenta pašiniciatīvas līmenī. Cerams, ledus sakustēsies arī Latvijā, novērtējot šo patiesi valstij nozīmīgo sasniegumu.”

Akcija “Gaismas krasts” norisinājās šī gada 3.septembrī, jūras krastā pulcējot simtiem Latvijas iedzīvotāju četrās paaudzēs. Saulei rietot, dalībnieki vienā sekundē sāka dejot, astoņu kilometru garumā izveidojot gaismas ceļu.

Inese Lukaševska atzīst, ka šis pasākums ir raisījis milzu interesi starptautiskā līmenī. Viņas mērķis ir veidot šo akciju ne tikai kā ikgadēju tradīciju, bet arī panākt, ka tajā piedalās visas valstis pie Baltijas jūras.

“Šobrīd esmu saņēmusi interesi no vairākām Eiropas valstīm par pievienošanos šai iniciatīvai par ko es ļoti priecājos.

Gaismas krastam kā pasākumam ir milzu potenciāls, kas paceltu Latvijas atpazīstamību pilnīgā citā līmenī. Tā ir arī lieliska iespēja pašvaldībām veicināt savu tēlu un radīt patiesi unikālu notikumu savā teritorijā. Tāpēc, domājot par nākamo gadu, aicinu sazināties tās pašvaldības, kuras vēlas, lai viņu pusē tiktu realizēts šis nu jau pasaulē atzītais pasākums.”

Savukārt uz jautājumu, kā producente plāno apvienot deviņas valstis, viņa atbild, ka iecere ir vairāk kā traka. Jo panākt, ka dejo neprofesionāli dejotāji, pat tādi, kuri nekad mūžā nav spēruši kāju deju zālē, turklāt vienlaikus vairāku kilometru garumā, jau bija milzu izaicinājums, kur nu runāt par Eiropas apvienošanu, taču arī uz viņas četrreizēju uzvaru pasaulē prestižākajā konkursā vēl pirms vairākiem gadiem maz kas būtu licis.

“Tam arī ir domāti stereotipi, lai tos lauztu. Viss pārējais ir tikai mazohistiska darba jautājums,” atzīst Inese Lukaševska.

Tēmas

Nepalaid garām!

Uz augšu