Vai satura straumēšanas tirgus "nogalinās" tradicionālo televīziju?

Sejas.lv
Vai satura straumēšanas tirgus "nogalinās" tradicionālo televīziju?
Facebook Draugiem Twitter Whatsapp
Comments
Foto: Publicitātes foto

Pie televīzijas skatītājiem ar aizraujošiem stāstiem cits pēc cita pamazām nonāk jaunākie un gadu noslēdzošie realitātes šovi, seriāli un filmas.

Iepriekšējās sezonās iecienītākā satura apkopojums un skatītāju paradumu izpēte ļauj labāk izprast, ko un kā sabiedrība savā “mājas kinozālē” vēlētos redzēt turpmāk.

Viena no būtiskākajām atziņām – ikdienas mobilitāte nosaka nepieciešamību, ka televīzijas saturam jābūt pieejamam jebkurā laikā un vietā.

Nozīmīgs priekšnoteikums skatītāju uzmanības piesaistei ir arī vietējie Latvijas šovi un seriāli ar sabiedrībā iemīļotu aktieru un personību dalību

“Televīzijas nozari pēdējos desmit gados strauji mainījusi straumēšanas platformu ienākšana tirgū.

Katrs meklē savu nišu, ar ko atšķirties un ko īpašu un inovatīvu piedāvāt skatītājiem, bet visu kopsaucējs ir mobilitāte un satura daudzveidība, kas atbilst segmentētam skatītāju profilam," norāda Tet TV un izklaides pakalpojumu daļas direktore Inga Alika-Stroda.

Dažādās Tet veiktajās aptaujās skatītāji ir norādījuši, ka viņi novērtē televīzijas satura platformā pieejamās funkcijas, kas filmu, seriālu, šovu un arī televīzijas kanālu skatīšanos padara ērtāku un ļauj piedāvājumu maksimāli pielāgot katra individuālajām vēlmēm.

Dati rāda, ka straumēšanas servisi televīzijas skatīšanās izvēlē kļūst arvien iecienītāki un citas televīzijas izklaides iespējas, piemēram, kabeļtelevīziju kā savu jauno pakalpojumu izvēlas arvien retāk.

Piemēram, Ziemeļvalstīs tikai straumēšanas servisus šobrīd izvēlas 1/3 no visiem TV abonentiem.

Savukārt Latvijā straumēšanas pakalpojumus gan atsevišķi, gan vienlaikus kopā ar citiem TV pakalpojumiem abonē 48%.

Cilvēki izmanto mūsdienu tehnoloģiju priekšrocības un savu mājas TV saturu tagad ņem līdzi visur, kur vien ir internets, izmantojot dažādas ierīces.

Piemēram, lai sekotu līdzi sev aktuālajam Tet TV+ saturam, 79% klientu izmanto Smart TV, 41% – mazos ekrānus (telefonus un planšetes), 36% – datorus.

Turklāt vienas ģimenes lokā attiecīgo pakalpojuma piedāvājumu parasti vienlaicīgi var vērot no vairākām ierīcēm – 44% izmanto vismaz divu veidu ierīces.

Skatītāju paradumos novērojama TV skatīšanās sezonalitāte. No gada uz gadu vasarā dažādas filmas, seriālus, šovus un raidījumus skatās mazāk, turpretī ziemas periodā vidēji par 36% pieaug pie ekrāniem pavadītais laiks.

No Tet pašražotā satura pēdējā gada laikā lielas skatītāju simpātijas ir iemantojuši vairāki televīzijas šovi – “Caur ērkšķiem uz…”, “Mīla kemperī” un citi, kā arī seriāli un daudzsēriju filmas – “Bezvēsts pazudušās”, “Emīlija. Latvijas preses karaliene” un “Perfektās kāzas”.

Interesanta tendence atspoguļojas bērnu satura skatīšanās pieredzē. Novērojams, ja mazajiem kaut kas iet pie sirds, viņi to labprāt skatās vēl un vēl vairākas reizes pēc kārtas.

Populāras ir detektīvelementiem bagātās “Emī un Rū” tikšanās ar slepenajiem aģentiem Čimpiņu un Rimpiņu, kā arī “Mazā Mula lielajā mākslas pasaulē” sērijas, kas aizraujošā veidā bērnus iepazīstina ar latviešu mākslas pasauli un rosina iztēli.

Savukārt Ričijs Rū caur ekrāniem pie saviem faniem nokļūst, gan kopīgi izzinot digitālās prasmes internetā, gan klausoties mīlīgās pasakas par lācēna piedzīvojumiem.

Analizējot kopējo skatītāko saturu, izklaides platformā Tet TV+ visiecienītākie seriāli ir tie, kas ir atbilstoši 16+ vecuma grupai, un filmas visai ģimenei, kuras ir piemērots ikvienam virs septiņu gadu vecuma.

Interesanti, ka pēdējo divu gadu laikā skatītāji divas reizes biežāk izvēlas skatīties “garos” seriālus, kam sērija ir vairāk nekā 45 minūtes gara.

Lai arī šādu seriālu piedāvājums ir pieaudzis nedaudz, skatītāju izvēle ir palielinājusies ievērojami vairāk – skatījumu īpatsvars seriāliem, kuriem viena sērija garāka par 45 minūtēm, palielinājies no 25% līdz 50%.

Tēmas

Nepalaid garām!

Uz augšu