Vai varam apkopot, kādi ir EDM subžanri?
To ir daudz. Tehno, transs, drum&bass, dubstep, house mūzika, elektro house, brosteps, ambient, hardcore, speed garage, acid house, acid tehno, italo house, trip hop. Un katram no šiem virzieniem ir vēl citi apakšvirzieni. Ļoti bieži cilvēki par to diskutē – kas vienam liekas dubstep, citam asociējas ar pilnīgi citu virzienu. Piemēram, Skrillex 2010. gadā izdoto albumu “Scary Monsters and Nice Sprites” joprojām mēdz dēvēt par dubstepu, bet skanējums šajā albumā veicina jauna subžanra veidošanos, kuru mēs šodien pazīstam ar nosaukumu brostep. Mūzikas uztvere ir subjektīva, tāpat kā gaume mākslā. To visu kopumā apzīmē ar jēdzienu elektroniskā deju mūzika jeb akronīmu EDM kopš apmēram 2010.gada, bet šajā skaņu mežā valda daudzbalsība, tēlaini izsakoties. Cilvēki, kuri saka, ka viņiem nepatīk EDM paši bieži vien nemaz nenojauš, ka labprāt klausās kādu no EDM veidiem.
Mūsdienās EDM cieši savijies ar radio un daļu no Eiropas un Amerikas topiem aizpilda tostarp arī EDM hiti. Tie ir mums visiem labi zināmi vārdi. Kad EDM ielauzās radio un kļuva faktiski par daļu no mūsdienu skanējuma?
Tas notika 2000. gados. Te liela ietekme ir bijusi David Guetta, Tiesto, Martin Solveig, Daft Punk, Chemical Brothers.
Šī mūzika pamazām no klubu nišas nonāca radio ēteros dienas laikā. Tā bija EDM turpmākā ceļa nobruģēšana.