Žurnālists Uldis Āboliņš pievienojies 360TV komandai - 18. maijā pie skatītājiem nonāks jauns informatīvi izklaidējošs raidījums “360TV ZIŅneši”. Tās komandas kodolu veidos pieredzējuši profesionāļi, kas savas radošās spējas un žurnālistiskās kvalitātes iepriekš apliecināja TV3 un LNT ziņu dienestā.
Bijušais TV3 žurnālists pārgājis uz citu televīzijas kanālu
“360TV ZIŅneši” skatīsies aiz ziņu virsrakstiem, tuvplānā izzinās emocijas izraisošu sociālekonomisko realitāti no lauku viensētas līdz galvaspilsētai, godā cels maz pamanītos vai nenovērtētos cilvēkus sabiedrības zobrata funkcionēšanai. Kopējo mehānismu darbinās producents un redaktors Uldis Āboliņš, kurš par labu 360TV jaunajam projektam pameta darbu TV3.
360TV ziņneši būs Dana Albrehta, kas sevi iepriekš pierādījusi LNT Ziņās un “Panorāmā”; reportiere Natālija Valdniece, kuras sižeti, iepriekš strādājot TV3 “900 sekundēs”, radīja rezonansi citos medijos; kādreiz TV3 “Degpunktā” uz karstajiem notikumiem steidzošais Miks Dūcis. Tāpat komandai pievienojas Skaidrīte Nitiša un Alberts Dinters, kas bija iemīļotas TV3 “Bez tabu” leģendas un tagad atkal enerģiski ķeras pie emocionāli spēcīgu sižetu veidošanas. Autoru komandā ir arī Ieva Čakste, kuras radošumu un sirsnību skatītāji iepazina LNT “Brokastīs”; reģionālais reportieris, ar izzināšanas entuziasmu apveltītais Emīls Višķers. Atspirdzinošu svaigumu sola “džeks no interneta” jeb YouTube un Instagram iepazītais Mārtiņš Dinsbergs.
“Mērķis ir radīt tik dinamiskus segmentus, ka skatītājs nepaspēj nogurt. Reportieri ir klātesoši un ļoti būtiska daļa no stāsta, nevis tikai aizkadra balss no “kosmosa”. Viņi eksperimentē, paši piedzīvo. Ja vajadzēs, būsim arī huligāniski un kacinoši, bet vienlaikus cieņpilni. Skatītājs saņems audiovizuālu piedzīvojumu, kas raisa emociju gammu – no aizkustinājuma līdz dusmām, bet tas nebūs nogurdinošais “viss ir slikti” rāmējums. Šis ir mēģinājums ielikt ziņveidīgu saturu tajā formātā, ko Vācijā definē kā TV Magazin jeb televīzijas žurnāls un kas Latvijā ir līdz šim maz attīstīts izkārtojuma veids,” tā par jauno raidījumu stāsta producents Uldis Āboliņš.
Raidījuma autoru kolektīvs vēsta, ka “360TV ZIŅneši” iegūtā informācija noderēs amplitūdā no sarunu tematiem draugu lokā līdz ierosinājumiem uzlabot dzīves kvalitātes aspektus. Tematiskā izvēle skatītājos radīs izsauksmi - beidzot kāds arī par šo runā, beidzot kāds arī šo aktualizē.
Uldis Āboliņš: “Ar plašas emociju gammas raisošu sociālekonomiskās realitātes atainošanu, eksperimentu veikšanu, absurdu izgaismošanu, notikumu rāmēšanu arī caur ironiju un satīru mērķis ir pieradināt skatītāju, ka “360TV ZIŅneši” ir vajadzīgs pielikums ikdienas informatīvā satura patērēšanas paradumos pēc principa "slēpēm vajadzīgas arī nūjas", "pankūkas vislabāk garšo ar ievārījumu".”
Daļa sižetu tematiskajā vai intervējamo personu izvēlē caurvīsies tādas vērtības kā rūpes, gādīgums, drošības sajūtas radīšana. Pat sižeti ar negatīvas problēmas atspoguļojumu skatītājus neatstās vienus pašus ar gruzdošu iekšējo sajūtu, sakāpinātu neapmierinātību. Mērķis ir sniegt gandarījumu, ka mūsu saturā ir rasts vai piedāvāts risinājums, prasīta reakcijas rīcība no atbildīgajiem vai arī atbildīgajiem ir nepārprotami paradīta nepieciešamība pēc rīcības.
Jauno raidījumu attīsta producentu kompānija SIA “Brīvdienas”.
Jau ziņots, ka Āboliņš pameta TV3 šā gada martā.