Kā redzi jēdzienu "inovācija" mūsdienu mūzikā? Dažkārt šķiet, ka viss jau ir izmēģināts, viss ir pateikts un viss atkārtojas.
Jā, varu piekrist – atskatoties mūzikas vēsturē, redzam, ka 14. gadsimtā tika veikti patiesi inovatīvi sasniegumi, savukārt mūsdienās tehnoloģiju inovācijas ir jau katram centienam soli priekšā.
Piemēram, šobrīd ļoti populārs ir mākslīgais intelekts, bet es domāju, ka tas nav priekšnosacījums, lai rastos inovācija.
Pati ikdienā strādāju ar augstajām tehnoloģijām, ar kuru palīdzību varu panākt ļoti tīru skaņu. Savukārt koncertos mēs izmantojam analogās tehnoloģijas. Mēs ņemam objektus, kas eksistē pilnīgi citā kontekstā, piemēram, ir atrodami virtuvē, un integrējam tos mūzikā. Man šķiet, inovācija notiek katru brīdi ar dažādu lietu palīdzību. Viss atkarīgs no tā, kā uz tām skaties. Inovācija var būt veids, kādā specifiski tiek lietoti dažādi elementi. Domājot par māksliniekiem, inovāciju lietošana nenozīmē to, ka mākslinieks uzreiz top aizraujošāks.
Tu pieminēji mākslīgo intelektu. Ko tu kā māksliniece un radošs cilvēks domā par tā piedāvātajām iespējām?
Šobrīd esmu finiša taisnē ar savu doktora darbu, kurā pētu jēdzienu posthumānisms, kuru var apskatīt arī no mākslīgā intelekta un pārcilvēku jeb cilvēka uzlabošanas perspektīvas. Tāpat šo tēmu var iztirzāt arī no filozofiska skatupunkta, kas man ir interesantāk. Meklējot definīciju jēdzieniem "cilvēks" un "cilvēciskums" mūsdienās, pieskaros arī mākslīgajam intelektam. Skatoties no politiskā rakursa, varam sacīt, ka cilvēks tiek definēts kā konkrēta persona. Mākslīgajam intelektam kļūstot arvien aktuālākam, šķiet, ka jēdziens "cilvēks" piedzīvo krīzi, jo ir parādījies kaut kas tāds, kas šķiet kā cilvēks, domā kā cilvēks, bet nav cilvēks.