Svētku laikā Rīgas reklāmas stendus, katra dalībnieka svētku aksesuārus, katru norises vietu, pārraidi TV un daudz ko citu rotā tieši XXVII Vispārējo Dziesmu un XVII Deju svētku vizuālā identitāte, kuru radījuši dizaineri no dizaina studijas «KID».
Šajās dienās ik uz soļa redzam svētku simboliku, bet, ko tā ataino, kāda ir šo svētku vizuālās identitātes doma?
Skaidrs ir viens, ka, lūkojoties uz to, mēs redzam atainotu skaitli 150, bet tas nebūt nav viss, kas iestrādāts vēsturiskajā piemiņas zīmē, svētku balvā vai dziedātāju nošu grāmatās.
Izstrādātās svētku grafiskās identitātes ideja ir savienot pretpolus – tradīciju bagātību un drosmi veidot jaunu sākumu, saglabājot svētku kodolu un kopā sajūtot emocijas gluži kā pirmajos Dziesmu svētkos.
Izstrādājot ideju, dizaina studija aptaujājusi apmēram 200 Dziesmu un deju svētku dalībnieku, lai rastu priekšstatu par to, kur radusies dalībnieku sasaiste ar svētkiem, kādēļ tie ir tik nozīmīgi, kā arī, kādas asociācijas tie raisa.
Protams, skaitlis 150 ir pirmais, kas “iekrīt” acīs, bet ap to izvietotas šķietami elementāras ģeometriskas figūras, un katrai figūrai ir sava nozīme.