Rēzeknes novadā pie gleznainā Adamovas ezera ir uzstādīti unikāli, vairāk nekā 5 metrus augsti arhitekta Inta Pujāta radīti vides objekti “Oduma meitys” (Ādama meitas).
FOTO ⟩ Rēzeknes pusē parādījušies iespaidīgi vides objekti "Oduma meitys"
Ints Pujāts: “Šis ir mans veltījums tiem, kas devušies pasaulē laimes meklējumos. Oduma meitys ir kā gaismas simbols ceļam mājup.”
Objekta tēli rada emocionālu pārdzīvojumu - sieviešu figūras rokās tur izgaismotu elementu, simbolizējot Mēness gaismu un ceļu caur tumsu.
Pujāts: "Vēlos mums apkārt veidot uz pārmaiņām iedvesmojošu vidi. Esmu pārliecināts , ka sakārtota un harmoniska vide, veicina harmoniju un līdzsvaru cilvēkā. “Oduma meitys” ir mans veltījums Latgalei. Būšu priecīgs, ka, pateicoties abām māsām, piesaistīšu ceļotājus apmeklēt Latgali, iepazīstot latgaļu identitāti. Vides objekti ir novietoti un apskatāmi manā lauku īpašumā pie Rēzeknes. Tie ir labi redzami gan ceļojot ar laivu pa Adamovas ezeru, gan dodoties garām īpašumam. Šobrīd plānojam īpašumā izveidot centru, kur būs iespējams gūt līdzsvaru un iepazīt Latgales tradīcijas."
Interese par vides objektiem Pujātam radusies tēva ietekmē, kurš savā dzīves laikā centies padarīt apkārtējo vidi interesantu. Radot īpašus vides objektus, atrodot parastos akmeņos īpašu pievilcības spēku, rokot dīķus un mainot apkārtnes reljefu. Iedvesma "Oduma meitys" idejai gūta no senas Adamovas ezera teikas, kas stāsta par māsām, kuras palīdzējušas brālim pasaulē neapmaldīties, laimi meklējot.
Pujāts: "Teika vēsta, ka tumšajās un lietainajās naktīs māsām vajadzēja ņemt rokās Mēness gabalu, kāpt visaugstākā kalna virsotnē, kas slejas ap ezeru, un turēt rokās spožo mēness šķēpeli sev virs galvas tā, lai tā spīdētu spoži un brālis rastu ceļu atpakaļ."
Skulptūru forma un dizains harmonizē ar apkārtējo vidi. Abas skulptūras veidotas no priedes un egles izstrādājumiem, padarot Adamovas ezera apkārtni interesantāku.
Vides objektu “Oduma meitys” idejas autors un finansētājs ir arhitekts Ints Pujāts, vides objektu tapšanā piedalījies koktēlnieks Juris Upenieks, kā arī projektu realizēt ir palīdzējuši darbu vadītājs Didzis Petrovs un transporta pārvaldnieks Jānis Ančupāns.