:format(webp)/nginx/o/2025/04/11/16773145t1hb889.jpg)
Viens ir pilnīgi skaidrs – nekad iepriekš Latvijā nav tikusi uzņemta šāda, izmantoto kino izteiksmes līdzekļu vēriena ziņā un uzburtās vides mākslinieciskajā atveidē tik bagātīga filma.
Režisore un scenāriste Signe Birkova ar lielisku aktieru izlasi un prasmīgu filmēšanas komandu ir radījusi "kinosapni" – ceļojumu cilvēka prāta līkločos, kuru palīdz ilustrēt kinematogrāfa attīstības etapi. Šajā izklāstā paraudzīsimies, vai ar to ir pietiekami, lai gūtu pilnvērtīgu garīgu barību, savas dzīves stundu un 57 minūtes atvēlot pavadīšanai kinozālē.
Vācbaltu grāfiene Alise fon Trota (Severija Janušauskaite) pagājušā gadsimta 20. gados atgriežas Latvijā mantojuma dēļ, bet nejauši nonāk slepena un baisa kulta "Viva la Mort" valgos. Cenšoties atgūt savu brīvību, viņa atklāj kino maģiju un kļūst par mēmā kino pionieri. Mistikas un ironijas pilnais sižets izaicina robežas starp filmu un dzīvi, iepinot pasaules kino šedevru citātus un režisores mīlestību pret agrīno kino.
Fon Trotu vārdam Latvijas vēsturē ir savs svars. Benigna Gotlībe fon Trota-Treidena (1703-1782) bija Kurzemes un Zemgales hercoga Ernsta Johana Bīrona sieva.
/nginx/o/2025/04/11/16773049t1hff6e.jpg)
Un tas ir tikai viens spilgtas personālijas piemērs no šīs dzimtas. Trotu vārds skan arī mūslaiku kultūrā un tiklab ārpus Latvijas: 2022. gadā Eiropas Kinoakadēmijas balvu par mūža ieguldījumu kinomākslā saņēma režisore Margarēte fon Trota (Margarethe von Trotta), dēvēta par starptautiski vispazīstamāko vācu kinorežisori un vienu no stiprākajām feministiskā kino balsīm.