:format(webp)/nginx/o/2025/04/25/16798470t1h0810.jpg)
Aprīļa pēdējā dienā reklāmas, dizaina un citu radošo industriju pārstāvji svinēs savus profesionālos svētkus “ADwards”. Tie notiks jau 18. reizi, un tajos piedalīties var ikviens. Par mākslīgā intelekta (MI) draudiem, influenceru atbildību un aktuālo reklāmas nozarē stāsta Latvijas radošās izcilības kluba (LADC) prezidents un premjerministre.
Pasākumu rīko Latvijas radošās izcilības klubs jeb LADC (Latvian Art Directors Club), kura prezidents Kaspars Eglītis un premjerministre Ināra Šumeiko, atrada laiku sarunai ar TVNET+ pāris dienas pirms “ADwards”.
Intervijai izmantojam iespējas, ko sniedz mūsdienu tehnoloģijas, – prezidents no Tenerifes pieslēdzas attālināti, bet premjere ir uzaicinājusi paviesoties foto studijā, kur notiek LADC studentu darbu fotosesija un gatavošanās “advardiem”. Pārdaugavā esošajā studijā noskaņojums kā pirms ilgi gaidītas bērnu dzimšanas dienas, kad valda tīksms satraukums, tiek sastādīts viesu saraksts, izvēlēta kūka, griezti karodziņi, kalendārā apvilkts gaidāmais datums un mirklis pirms ir pat saldāks par pašu ballīti.
Kristīne Vilīte: Kas tad ir laba reklāma? Tāda, kas liek pirkt konkrēto preci? Tāda, ko nevar aizmirst kaitinoša džingla dēļ? Vai arī tā ir sociālas kampaņas reklāma ar mērķi izglābt dzīvības?
Kaspars: Vienkārši runājot, laba reklāma ir tā, kuru ieraugot negribas nospiest “skip” pogu, bet noskatīties līdz galam.
Ināra: Reklāma, kuras kaitinošais un lipīgais meldiņš skan tavā galvā, arī liecina, ka sasniegusi mērķi! Svarīgas ir arī klienta vēlmes, un te nonākam pie tā, kā klients vēlas komunicēt ar savu patērētāju. Vai viņš viņu uzskata par inteliģentu? Vai vēlas ar savu reklāmu izglītot? Vai arī uzskatīt visus par muļķiem un taisīt muļķu reklāmas.