Šodienas redaktors:
Krista Garanča

Kanye West «The Life of Pablo»

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

«Kanje varēja kļūt par kaut ko līdzīgu Kendrikam Lamāram, ja viņš nebūtu sasējies ar Kardašjaniem,» pirms pāris dienām tviterī rakstīja dienvidāfrikāņu komiķis Trevors Noa (Trevor Noah), kurš «The Daily Show» stājies Džona Stjuarta vietā. Katrā jokā ir maza daļa patiesības. Domāju, ka arī šajā.

Kanye West «The Life of Pablo»

(Def Jam)

10/12

Reperis, producents, Kimas Kardašjanas vīrs (arī šāds statuss viņam tiek piedēvēts) Kanje Vests neapšaubāmi šobrīd ir viena no popkultūras lielākajām zvaigznēm. Viņa septīto albumu gaidīja teju visi - gan kritiķi, kuri Kanjes Vesta daiļradi vērtē visnotaļ augstu, gan vienkāršie mūzikas «patērētāji», daļa no kuriem pagājušogad bija neizpratnē, kas tas Pols Makartnijs tāds...

Manuprāt, galvenā lieta, kas simpatizē Kanjes fenomenā, ir viņa neprognozējamība, proti, arī šoreiz līdz pat pēdējam mirklim viņš nebija izlēmis, kāds tad būs jaunās plates nosaukums, un līdz pat pēdējai dienai vēl miksēja atsevišķas albuma dziesmas. Tas apliecina, ka viņš 100% kontrolē savu mākslu un pats ir 100% atbildīgs par to kad, kā un kur šo mākslu eksponēt. Protams, arī Kanjes asā un reizēm nesakarīgā izrunāšanās sociālajos tīklos ir atsevišķs temats, kas bieži medijos tiek pārvērsts ziņu virsrakstos. Viņa tvīts «Bils Kosbijs ir nevainīgs» - viens no piemēriem.

Foto: Publicitātes foto

Jaunais albums ir mazliet haotisks. Tas tapis dažādās studijās, dažādos laikos, un vairāk atgādina miksteipa formātu, ja salīdzinām kaut vai ar fokusēto «Yeezus».

Taču viegls haotisms, manuprāt, Kanjem piestāv. No muzikālā aspekta «The Life of Pablo» ir aizraujoša klausāmviela, kurā Kanje iestrādājis muzikālos citātus no dažādiem laikmetiem. Šeit vienuviet satiekas «Goldfrapp» (dziesmā «Freestyle 4» semplēts «Human») un britu postpanka grupa «Section 25», kuras «Hit» pārstrādāts Kanjes dziesmā «FML», nerunājot jau par neskaitāmajiem soula un hiphopa sempliem.

Saturiski savukārt Kanje cīnās ar savu lielāko ienaidnieku - pats ar sevi

(«I Love Kanye» - «...and I love you like Kanye loves Kanye»). Viņš vēl aizvien ir pārliecināts, ka ir popkultūras avatars, kurš radījis neskaitāmus kanjes vestus, ietekmējis sava psihoterapeita bērnus («My psychiatrist got kids that I inspired») un palīdzējis Teilorei Sviftai kļūt slavenai («I made that b..h famous»). Svifta atbildi parādā nepalika un pateica visu, ko domā, «Grammy» ceremonijā.

Detaļās neizplūdīšu. Par šo albumu ir sarakstīts jau gana. Izcelšu tikai tās pāris lietas, kas man pašam likās interesantas.

Pirmkārt jau liels prieks atkal dzirdēt Frenka Oušena (Frank Ocean) balsi, kurš piedalās dziesmā «Wolves», kas sākotnēji iecerēta kā albuma ievadošā dziesma. Oušens aizstājis austrāliešu dziedātāju Sia un dzirdams (tikai balss un taustiņi) dziesmas izskaņā. Šīs 35 sekundes ir viena no «The Life of Pablo» virsotnēm.

Viens no labākajiem viesreperiem, manuprāt, ir Deslinger (īstajā vārdā Sidney Selby III), kas ar savu dūmakaino, piesmakušo deklamāciju dzirdams divu minūšu garajā «Pt. 2».

Kā allaž lieliska ir Riana (Rihanna) - viņas metāliskais balss tembrs dziesmā «Famous» ir atpazīstams acumirklī (viņa dzied fragmentu no Ninas Simones «Do What You Gotta Do». Arī pašas Simones balss beigās tiek izmantota). Absolūti fantastiski šajā dziesmā ienāk «Sister Nancy» 1982. gada dziesmas «Bam Bam» sempls. Lūk, oriģināls.

Ļoti labi dziesmā «FML» nostrādā kanādiešu mūziķa Eibela Tesfeja (Abel Tesfaye) aka «The Weeknd» vokāls un, protams, Kendrika Lamāra rečitatīvs «No More Parties in LA».

Ja par mīnusiem, tad brīžiem šķiet, ka daži no skaņdarbiem nav īsti līdz galam pabeigti. Šur tur kaitina auto-tune izmantošana, un arī Krisu Braunu (Chris Brown) šajā albumā labprāt dzirdētu mazākā koncentrācijā.

Kopumā «The Life of Pablo» nav nekas revolucionārs. Tas vienkārši ir labs albums, kurā Kanje sametis pats savas psihes lauskas, reflektējot par savām daudzajām dzīves lomām (tēva, slavenības, producenta, vīra, modes dizainera...). Vēl īsti pieaudzis savos 38 gados viņš nav, bet tieši tas, ka viņā vēl plosās mazais, dumpīgais pusaudzis, ir daļa no Kanjes šarma.

Izdošana datums - 14.02.2016.

Nepalaid garām!

Uz augšu