Pētījums atklāj, ka britu mūzikas festivālus uztur «superfani»

LETA
CopyDraugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Reuters/ScanPix

Ievērojamu daļu Lielbritānijas mūzikas festivālu apmeklētāju pamatmasas veido tā dēvētie superfani, kas gada laikā dodas vismaz uz četriem pasākumiem, liecina pirmdien publiskotais pētījums. Šie cilvēki mūzikas festivāliem tērē apmēram 680 eiro gadā, bieži vien piemaksājot par VIP biļetēm vai augstākas kvalitātes nakšņošanas iespējām.

Festivāli kļuvuši «pārāk korporatīvi»

«Superfani» pārsvarā ir vīrieši, un salīdzinājumā ar lielāko daļu patērētāju pastāv lielāka iespēja, ka viņi mūziku iegādāsies kompaktdiska vai lejupielādes formā.

Pie šādiem secinājumiem pētnieki nonākuši, aptaujājot 504 britu respondentus, kuri pēdējā gada laikā apmeklējuši vismaz vienu festivālu.

Aptaujas pasūtītāja un biļešu tirgotāja «Eventbrite» mājaslapā publicētie dati liecina, ka šie fani ir «mūzikas festivālu tirgus dzinējspēks», bieži vien iesakot mūziku un pasākumus saviem draugiem.

«Superfani» veido 28% no visiem festivālu apmeklētājiem, un 54% no viņiem būtu ar mieru apmeklēt pasākumu vienatnē.

Viņi iztērē vidēji par 53 eiro vairāk nekā parasts apmeklētājs, taču viņi uzticība nav garantēta, jo 46% aptaujāto atzinuši, ka festivāli kļuvuši «pārāk korporatīvi».

Festivālu sektors joprojām turas virs ūdens

Lielbritānijā katru gadu notiek vairāk nekā 100 lielāka vai mazāka mēroga mūzikas festivāli, kurus kopumā apmeklē 3,7 miljoni cilvēku, liecina ierakstu studijas «Music UK» dati. Šie festivāli nodrošina vairāk nekā 39 000 pilnas slodzes darbavietu.

Taču dažiem pasākumiem izdzīvot ir grūti, pateicoties nelielajai peļņas normai un tirgu pārsātinātībai. Piemēram, 2012. gada lietainajā vasarā tika atcelti 57 festivāli. Taču kopš tā laika atcelto pasākumu skaits vairs nav tik liels.

Jaunākais pētījums pasākumu organizētājiem sniedz mierinājumu, jo 88% respondentu saka, ka nākamgad plāno apmeklēt kādu festivālu, un puse no viņiem ir gatavi apmeklēt pat vairākus.

«Šis ir bijis grūtību pilns gads ar bargiem laikapstākļiem, vispārējo ekonomisko situāciju pēc «Brexit» referenduma, augošām izmaksām un paaugstinātām raizēm par drošību,» atzina Neatkarīgo festivālu asociācijas vadītājs Pols Rīds. «Pētījums pierāda, ka sektors joprojām turas virs ūdens, festivālu veicinātāji ir neatlaidīgi un ka tas turpinās nodrošināt neaizmirstamus pārdzīvojumus apmeklētājiem, kuri katru gadu aizrautīgi apmeklē savus mīļākos festivālus,» piebilda Rīds.

KomentāriCopyDraugiem X Whatsapp

Nepalaid garām!

Uz augšu