Šodienas redaktors:
Krista Garanča

CHVRCHES ļaujas prominenta producenta pieskārienam

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: no sociālajiem tīkliem

Pēc diviem lieliskiem pašu producētiem studijas albumiem (skat. recenzijas) Glāzgovas sintpopa, elektropopa apvienība «CHVRCHES» (izrunā kā «churches») ļāvusies nelielai avantūrai - sadarbībai ar A klases popmūzikas producentu Gregu Kērstinu (Adele, Sia, Tegan & Sara). Viņš producējis deviņas no trīspadsmit dziesmām. Rezultāts sanācis uztūnēts, plaši skanošs, daudz komerciālāks CHVRCHES. Labi vai slikti? Gaumes jautājums.

CHVRCHES «Love Is Dead»

(Glassnote) 8/12

Jau ar pirmo plates dziesmu «Graffiti» Kērstina pieskāriens ir jūtams - dziļš, sulīgs bass sakausēts ar atsperīgu bītu un panorāmiskiem sintezatoriem. Ir, manuprāt, diemžēl tikai viena neliela problēma - jaukās solistes Lorenas Meiberijas (Lauren Mayberry) smalkais, es pat teiktu nedaudz plānais balss tembrs šādam komerciālam stadionu skanējumam īsti netur līdzi. Balss vietām pazūd blīvajā skaņu mākonī, un tur, kur tā it kā iegriezta skaļāk, kļūst traucējoši spalga.

Zinu, tas nav labs stils - sākt albuma recenziju ar mīnusu uzskaitījumu, taču šoreiz lai ir izņēmums. Ceru tikai, ka Lorena nezvanīs uz TVNET redakciju vai nerakstīs dusmīgu vēstuli sociālajos tīklos, kā tas viņai šonedēļ spontāni sanāca, reaģējot uz portāla «Stereogam» recenziju. Lorena uzskatīja, ka recenzents pārāk fokusējas uz viņas personību, mazāk uz pašu mūziku...

Mūziķi, būtībā jau jebkurš radošs cilvēks, ir jūtīgas dvēseles, tas nav nekas neparasts. Interesants šajā situācijā gan ir fakts, ka Lorena emociju uzplūdā izmantoja iespēju izteikties pa taisno, izmantojot sociālos tīklus, bez preses starpniecības, kā tas bija pirmsinterneta laikmetā. Kas zina, varbūt pēc pāris stundām dusmas pārietu un šādas, es teiktu, vājuma izpausmes publiski neiznāktu uz āru.

Protams, paši mūziķi - Lorena, Aiens Kuks (Iain Cook) un Martins Dohertijs (Martin Doherty), visticamāk, ir ļoti gandarīti par paveikto, sadarbību ar Kērstinu raksturo kā izdevušos. Tomēr, lai arī albums ir vairāk meinstrīma strāvojumā, līdz Teilorei Sviftai, Selēnai Gomesai vai kaut vai līdz «Haim» līmenim tas tomēr neaizsniedzas. Jā, dziesmas ir skanīgas, melodiskas, taču pilnai komerciālai laimei iztrūkst kāds viens liels radiohits. Arī duets ar Bruklinas roka kolektīva «The National» solistu Metu Beringeru (Matt Berninger) nav nekāds radio grāvējs.

Love Is Dead
Love Is Dead Foto: no sociālajiem tīkliem

Ja muzikāli šis ir popsīgākais grupas ieraksts, tad saturiski tas ir dusmīgākais Lorenas darbs. 30 gadus vecā skotiete daudz reflektē par notikumiem pasaulē, aicinot cilvēkus apdomāties par savu rīcību, politisko izvēli. Protams, dziesmu vārdos iezogas arī eksistenciāli jautājumi. «I feel like I’m falling but I’m trying to fly, where does all the good go?» («Kur palicis viss labais?») dziesmā «Never Say Day» jautā Meiberija.

Labākā dziesma - «Graffiti».

Izdošanas datums - 25.05.2018.

Nepalaid garām!

Uz augšu