Pētera Vaska radītā mūzikas pasaule ir kā sludinājums, dievkalpojums, gaismas nesēja un mierinājums. Par komponista mūzikas atslēgas intonācijām kļuvušas zīmes no tautas folkloras, korālis un dabas balsis, kas sadzirdamas skaņdarbos dažādiem sastāviem.
Par "Mūsu Tēvs debesīs" Pēteris Vasks saka: "Mans tēvs, mācītājs būdams, bieži jau-tāja: "Kad tu, dēls, uzrakstīsi kādu visai draudzei dziedamu darbu?" Tikai tad, kad tēvs jau mita mūžībā, sāku par to domāt. Uzrakstītais tomēr nebija gluži draudzei iz-dziedams. Mana Tēvreize pāraugusi divējādā aizlūgumā: gan manam paša tēvam, debesīs mītošam, gan Visaugstākajam. "Lūgšana "Dona nobis pacem" arī ir viens no tiem sakrālajiem Vaska opusiem, kas kalpo kā ceļa maize izslāpušajiem, mierinājuma meklētājiem. Dod mums mieru: sniedz mieru mūsu planētai, mūsu tautai, cilvēkiem. Tas ir pirmais opuss, ko komponists rakstījis ar latīņu tekstu."
Georgs Pelēcis pārstāv minimālisma tradīcijas, pievēršoties sapņainām noskaņām un naivi dzīvespriecīgiem, brašiem tēliem, tomēr tieši melanholiskais sapņojums telpā rada komponista neatkārtojamo savdabību, kas valdzina un silda ar vienkāršību. Georgs Pelēcis ir pareizticīgais, un viņa kora daiļrade kalpo par atspulgu šai jomai. Oratorija «Nāvi ar nāvi iznīcinājis» veltīta Klusās nedēļas un Lieldienu jeb augšāmcelšanās laikam.