Pretēju viedokli pauda režisore-producente Antra Cilinska. Viņasprāt, nevar noteikt, ka nevajag pārtraukt veidot filmas par vēsturiskiem notikumiem, bet ir nepieciešams tās pielāgot, lai raisītu interesi arī ārzemju auditorijā.
Savukārt starptautiskās kinokritiķu asociācijas FIPRESCI Latvijas nodaļas vadītāja Daira Āboliņa diskusijā pauda nostāju, ka svarīgāk apspriest kino nozarei fundamentāli svarīgos jautājumus, kas saistīti ar tās fundamentālajām lietām - scenogrāfiju, montāžu, aktierspēli un citiem aspektiem. Viņa uzsvēra, ka, izvēloties balvas nomināciju laureātus, vienīgais vienbalsīgais balsojums bija animācijas filmu kategorijā.
«Būtiski, ka vietējiem žūrijas locekļiem mazākuma dēļ nācās atkāpties no vēsturiskajiem jautājumiem, uzsverot filmu tehniskos aspektus.
Visgrūtāk esot bijis lemt par labāko spēlfilmu, jo katra no tām tika atbalstīta dažādu argumentu dēļ. Katrai filmai tika veltīti pozitīvi un profesionāli vārdi.
Neviena no atlasītajām filmām netika slikti novērtēta,» uzsvēra Ābola.
Tāpat sīva konkurence esot bijusi labākās aktrises balvas kategorijā, jo ar Sabīni Timoteo konkurējusi Maija Doveika. Spraigas diskusijas esot izvērtušās arī labākā kino operatora nominācijā, kurā žūrijai bijuši ļoti atšķirīgi viedokļi par labākā dokumentālā kino operatora nominācijas laureātu.
Kā ziņots, nacionālajā filmu festivālā «Lielais Kristaps» gada labākās pilnmetrāžas spēlfilmas balvu šogad saņēma vēsturiskā drāma «Melānijas hronika», bet tās režisors Viesturs Kairišs tika atzīts par labāko režisoru. Labākās aktrises balvu saņēma Timoteo par lomu filmā «Melānijas hronika», bet par labāko aktieri tika atzīts Kaspars Znotiņš par lomu filmā «Pirmdzimtais». Timoteo, kura uz svinīgo pasākumu klātienē nebija ieradusies, nolēmusi savu balvu dāvināt Melānijas Vanagas muzejam. Tieši Vanagas lomu Timoteo atveidoja filmā «Melānijas hronika».