2017.gadā TV skatīšanās paradumu maiņa būs straujākā, kāda līdz šim piedzīvota Latvijā, prognozē Lattelecom Biznesa attīstības direktore Inga Alika-Stroda.
Prognozē arvien straujāku TV skatīšanās paradumu maiņu
Iedzīvotāji arvien vairāk televīziju skatīsies sev vēlamā laikā, izmantojot arhīva un ierakstu iespējas. Tāpat pieaugs maksas video lietotņu un platformu popularitāte, kur lielāku pieprasījumu veidos seriālu cienītāji, prognozē Lattelecom.
«Jau 2016.gadā īpaši strauji pieauga tā dēvētā nelineārā TV skatīšanās. Tas nozīmē, ka skatītājs arvien retāk konkrētā laikā cenšas pagūt uz pārraidi, tā vietā izmantojot ieraksta vai arhīva funkcijas. Piemēram, 2016.gadā 83% Lattelecom Interaktīvās TV skatītāju lietoja TV saturu sev vēlamā laikā. Ja ir būtiski sekot līdzi kādam pasākumam, piemēram, sporta tiešraidei tieši tā norises brīdī, skatītājs biežāk sāk izmantot maksas video lietotnes, platformas, kas ļauj pārraidi skatīties jebkurā vietā un no jebkuras ierīces,» uzsver I.Alika-Stroda.
«Mēs redzam, ka maksas video platformām ir vieta tirgū, jo Latvijā līdzīgi kā citviet pasaulē ir daļa cilvēku, kas tradicionālo televīziju neskatās, tomēr viņus interesē pieeja kvalitatīvam saturam un sabiedrībā aktuālu notikumu tiešraidēm. Piemēram, 25% no visām ASV mājsaimniecībām, kurās ir televizors, iztiek bez kabeļ- un satelīttelevīzijas, savukārt 10% vispār nekad nav bijuši TV abonenti,» turpina I.Alika-Stroda.
Pēc viņas vārdiem, 2016. gadu var nodēvēt arī par maksas TV un video lietotņu gadu, jo tās pieteica ne tikai Latvijas lielākie tirgus spēlētāji, bet sāka darboties arī populāras ārvalstu platformas. Paredzams, ka, palielinoties satura klāstam, 2017.gadā šādu platformu izmantošana pieaugs īpaši strauji. Jau pērn filmu, seriālu un TV platformu Shortcut lejupielādēja 60 000 reižu, un visvairāk tajā skatīti jaunie aktuālie seriāli, filmas un sporta tiešraides.
Prognozes liecina, ka tieši seriāli iekaros lielāku popularitāti, jo to skaits pieaug katru gadu.
ASV 2016. gadā vien tika producēti vairāk nekā 450 seriāli jeb par 70% vairāk nekā 2011.gadā. To skaits pieaug arī Eiropā.
«Par seriālu pieaugošo popularitāti liecina arī tas, ka TV satura veidošanā arvien biežāk debitē slaveni Holivudas kinorežisori un filmu zvaigznes. Piemēram, populārais filmu aktieris Džūda Lovs oskarotā režisora Paolo Sorentīno vadībā šobrīd filmējas vienā no TOP pasaules seriāliem «Jaunais pāvests» (Young Pope), ko var noskatīties arī Shortcut,» rezumē I.Alika-Stroda.