Bet vai tas nebūtu bijis valsts uzdevums – dibināt nacionālo skaņu ierakstu kompāniju?
Kas tas ir valsts? Mēs paši, vai ne? (Smaida.) Un mēs jau to visu ar valsts atbalstu arī darām. Jūs domājat, ka to kāds ierēdnis darīs?! Nu ne taču! Ierēdnis uztaisa Kultūrkapitāla programmu, kurā piedalāmies, dabūjam finansējumu un «pucējam» uz priekšu!
Esot mūziķim, ir vieglāk vai grūtāk nodarboties ar ierakstiem, administrēšanu, producēšanu?
Patiesībā tā ir ļoti interesanta pozīcija, kurā būt, jo es šo procesu redzu no abām pusēm. (Smejas.) Domāju, ka tas ir unikāls skatu punkts, un tas man ļoti palīdz – gan pašam strādājot ar ierakstiem kā mūziķim, jo es ļoti labi saprotu to otru – producenta pusi; gan arī kā administratoram, strādājot kopā ar mūziķiem, jo es ļoti labi saprotu arī viņus. Tāpēc uzskatu, ka tā noteikti ir priekšrocība – vienlaikus mainīt cepuri gan vienā, gan otrā pusē. Daudz vairāk varu klausīties fonogrammas kā producents un novērtēt, kas ir labs un kas ir slikts; gan, veidojot pats programmas, saprast, ko darīt, lai tā būtu veiksmīga un interesanta.
Vai «klausītājam vienkāršajam» ir jautāts, kas viņus interesētu, ko viņi gribētu dzirdēt?
Vienkāršajam klausītājam nemaz nav tik vienkārši tikt klāt, jo – kur tad es viņu satikšu? (Smaida.) Lieta jau ir cita: ja tu nezini Mediņu vai Dārziņu, kā tu zini pavaicāt? Tāpēc mūsu darbs ir piedāvāt viņam – lai paskatās, lai paklausās. Un ļoti bieži atziņa ir – wow, es neko tādu nezināju, tas ir tik skaisti! Reiz Francijā, kādā Parīzes koncertzālē kopā ar Dzintru Ērlihu spēlēju Mediņa Romanci, un programmā bija arī franču skaņdarbi: Sensānss u.c. Pēc koncerta cilvēki, kas nezināja, kas ir Mediņš, nāca klāt un jautāja: «Kas tas tāds bija? Šūberts, Šūmanis? Tas bija tik skaisti!» Atbildēju: «Nē, tas ir latviešu komponists Jēkabs Mediņš!» Tas ir mūsu, mūziķu, darbiņš – parādīt viņiem latviešu mūziku un parādīt, ka tā ir laba!