Pēterim Čaikovskim bijis prātā konkrēts simfonijas saturs, taču viņš to nevienam neatklāja, un tā nu mūsu rīcībā ir tikai radinieku un draugu pieņēmumi par to, ka simfonija varētu būt autobiogrāfiska. Šis ir viens no retajiem gadījumiem, kad visas simfonijā iekļautās mūzikas tēmas ir hiti, un šīs melodijas zina arī tie, kas no klasiskās mūzikas attāli. Sevišķu dramaturģisku efektu simfonijai piešķir spējais kontrasts starp dzīvessparā kūsājošo trešo daļu un dziļā pārdzīvojumā grimstošo ceturto jeb noslēguma daļu.
Koncerta ievadā skanēs Igora Stravinska (1882–1971) jaunības gados sacerētais «Fantastiskais skerco» (1908). To mēdz saistīt ar bitēm, jo komponists it kā esot ņēmis iedvesmu no Morisa Māterlinka dabaszinātniskās esejas «Par bišu dzīvi». Atmiņstāstos Stravinskis tomēr noliedz Māterlinka iespaidu, kaut arī atzīst, ka bites kā fenomens viņu vienmēr intriģējušas, turklāt viņš uztur veselību, ik dienu izēdot šķīvīti medus. Bet «Fantastiskais skerco» rakstīts vienkārši kā simfoniskas mūzikas spožs paraugs, un Māterlinka bites bez komponista ziņas piedomājis horeogrāfs Leo Stātss, kurš 1917. gadā izmantoja šo mūziku baletiestudējumam Parīzē.
Koncerts notiks 13. janvārī plkst. 19.00 Rīgā, Lielajā ģildē.
Turpmākie koncerti ciklā «Klasikas virsotnes»:
3. martā, programmā Pētera Čaikovska Pirmais klavierkoncerts, solists Antons Ļahovskis, diriģents Dmitrijs Ļiss;
17. martā, programmā Sergeja Prokofjeva svīta «Romeo un Džuljeta», diriģents Normunds Šnē;
7. aprīlī, programmā Gustava Mālera Pirmā simfonija, diriģents Gintars Rinkevičs.
Sekojot daudzu citu nozīmīgu Eiropas kultūras institūciju praksei, LNSO dāvā iespēju jauniešiem un studentiem, uzrādot personu apliecinošu dokumentu, stundu pirms LNSO vakara koncertiem iegādāties neizpirktās biļetes par īpaši draudzīgu cenu – viena biļete maksās 5 EUR. Biļetes uz LNSO koncertiem var iegādāties «Biļešu paradīzes» tirdzniecības vietās.