un viņa radošā grupa, un justies lepni, ka tas ar mums visiem notiek.»
Opera «Madama Butterfly» pirmo reizi dienas gaismu ieraudzīja 1904. gada februārī tieši «La Scala» opernamā. Par operu tika dedzīgi diskutēts - tā kļuva par upuri komponista ienaidnieku uzbrukumos, vienlaicīgi kļūstot arī par lielu pārsteigumu auditorijai. Opera tolaik tika uzskatīta par kliedzoši inovatīvu, atsaucoties uz tā laika modernākajām Eiropas muzikālā teātra tendencēm. Vēlāk pārrakstīta, tā piedzīvoja atkārtotu pirmizrādi Brešas Lielajā teātrī, gūstot milzu panākumus, kuri to pavadīja uz visiem laikiem, visā pasaulē.
Par operas rašanos stāsta muzikoloģe un laikraksta «Diena» kultūras nodaļas žurnāliste Inese Lūsiņa: ««Madama Butterfly», kas pirmizrādi piedzīvoja Milānas opernamā «La Scala», ir sestā opera Džakomo Pučīni radošajā mantojumā. Tā tapa pēc ilgiem sižeta meklējumiem pēc tam, kad publikas sajūsmu jau bija izpelnījušās komponista lieliskās verisma drāmas «Manona Lesko», «Bohēma» un «Toska». Mērķtiecīgās literatūras studijas veda visdažādākajos virzienos no vēsturiskas drāmas līdz komiskas operas iecerei, tomēr nedeva rezultātus. Tad talkā nāca nejaušība – savā kārtējā darba ceļojumā 1900.gadā komponistu saviļņoja Londonā redzētā dramatiskā teātra izrāde, amerikāņu dramaturga Dāvida Belasko luga «Geiša». Tā bija tapusi pēc Džona Lutera Longa īsstāsta un vēstīja par jaunas japāņu sievietes traģisko likteni. Neuzticēdamies pirmajam emocionālajam saviļņojumam, komponists šo izrādi noskatījās vēlreiz un tad izlēma, ka šis būs viņa jaunās operas stāsts. Tomēr operas veidošana izvērtās par nopietnu pārbaudījumu cienījamajam komponistam, jo to pārtrauca smaga autoavārija, kas piespieda Pučīni astoņus mēnešus pavadīt gultā, vēlāk darbu pabeidzot, vēl staigājot ar kruķiem.»