Koncerta ievadā skanēs angļu 20. gadsimta meistara Ralfa Vona-Viljamsa interpretācija par renesanses laika sakrālo melodiju «Fantāzija par Tomasa Tallisa tēmu». Solista Inta Dālera sniegumā baudīsim aizkustinoši skaisto Ārona Koplenda Klarnetes koncertu, kurā iemirdzas, gan dejas stihija ar bugivugi un čarlstona taktīm, gan Brazīlijas ritmu elementi. Savukārt mūsdienu lietuviešu komponists Arvīds Malcis iepazīstinās ar savu dzirkstošo opusu jeb, kā skaņradis sacījis – post scriptum Mocartam – «MozARTGames». Koncerta noslēgumā baudīsim ievērojamā mūzikas ģēnija Ludviga van Bēthovena Sesto simfoniju Latvijas Nacionālā simfoniskā orķestra un harismātiskā diriģenta Modesta Pitrena lasījumā.
Ralfs Vons-Viljamss ir viens no nozīmīgākajiem 20. gadsimta angļu komponistiem, britu muzikālās atdzimšanas ievērojams līderis – pedagogs, rakstnieks, diriģents. «Fantāzija par Tomasa Talisa tēmu» ir viens no populārākajiem Vona-Viljamsa darbiem, un tajā labi dzirdams iespaids, ko uz viņa mūziku atstājuši renesanses laika angļu komponistu opusi. Vons-Viljamss izmantojis Tomasa Talisa melodiju, kas 16. gadsimta otrajā pusē sacerēta Kenterberijas arhibīskapa psalmu grāmatai.
Ārons Koplends tiek uzskatīts par ASV profesionālās akadēmiskās mūzikas pionieri. Viņš komponējis baletus, simfonijas, simfonisku darbus, koncertus, kamērmūziku, kā arī mūziku filmām un teātra izrādēm. Ievērojams ir Koplenda ieguldījums arī izglītības jomā un laikmetīgās mūzikas popularizēšanā. Klarnetes koncertu Āronam Koplendam pasūtināja viens no sava laika ievērojamākajiem džeza klarnetistiem Benijs Gudmens. Koplends radīja divdaļīgu opusu, kur abas daļas savieno solista kadence jeb izvērsts soloposms. Par koncerta lēno, skaisto pirmo daļu Koplends teica – «vēlos likt visiem klausītājiem aizkustinājumā raudāt». Otrā daļa savukārt esot Ziemeļu un Dienvidu Amerikas mūzikas raksturīgāko elementu kokteilis – klausītājs samanīs kaut ko čārlstona, kaut ko no bugivugi un kaut ko arī no Brazīlijas valdzinošajiem ritmiem.