31 gadu vecais havajiešu izcelsmes amerikāņu dziedātājs Bruno Marss (Bruno Mars), īstajā vārdā Pīters Džīns Hernandezs, pēc neticami veiksmīgā singla «Uptown Funk» (tehniski tas bija producenta Marka Ronsona singls ar Bruno piedalīšanos) aptuveni gadu varēja nedarīt pilnīgi neko. Dziesma kļuva tik populāra, ka tā gan saņēma «Grammy», gan kļuva par vienu no visu laiku straumētākajām dziesmām jauno laiku mūzikas vēsturē (kopumā 11 miljoni pārdotu kopiju).
Bruno Mars «24K Magic»
Bruno Mars «24K Magic»
(Atlantic)
8/12
Tomēr agrāk vai vēlāk, lai cik liels grāvējs ir padevies, katrs skaņdarbs sevi izsmeļ, un tam Bruno gatavojās. Tāpēc nav nekāds brīnums, viņš nolēmis kalt dzelzi, kamēr tā karsta, un nule izdotais jaunais albums «24K Magic» (24 karātu maģija) ir viņu uzmetis atpakaļ popmūzikas topos.
Bruno formula ir vienkārša - sameklēt kādu agrāk populāru koncepciju, žanru, aranžējumu, un iztulkot to mūsdienu klausītājam. Tā viņš izdarīja ar dziesmu «Locked Out Of Heaven», kas bija 100% grupas «The Police» citāts, to viņš izdarīja ar «Uptown Funk», kas bija 80. gadu elektrofanka un disko hibrīds, par kuru vēl joprojām viņu un Marku Ronsonu kāds cenšas iesūdzēt tiesā par plaģiātismu.
Jaunais albums arī ir viena liela citātu grāmata.
Citāti ņemti no 80. gadu elektrofanka un 90. gadu R&B, «new jack swing».
Plates tituldziesma ir salda, salda elektrofanka karamele, kas gaumīgi citē pagātnes mantojumu. Tiesa, ko līdzīgu pirms gada izdarīja jau Maklamors un Luiss (Macklemore & Ryan Lewis) ar «Downtown».
Dziesmā «Versace on The Floor» satiekas Maikls Džeksons (Michael Jackson) un Stīvijs Vonders (Stevie Wonder), «Perm» savukārt ieturēts Džeimsa Brauna fanka tradīcijās, un arīdzan jau minētajā Ronsona platē bija līdzīga dziesma ar reperi Mystikal («Feel Right»).
«That's What I Like» ir kaut ka no 90. gadu R&B, prātā nāk R. Kelijs (R. Kelly). «Straight Up & Down» ar daudzbalsībām izklausās kā «Boyz II Men» vai «All-4-One» (Atceraties balādi «I Swear»?). Dziesmā tiek samplēts amerikāņu R&B kvarteta «Shai» skaņdarbs «Baby I'm Yours». «Calling All My Lovelies» - vēl viens hiphopīgs elektrofanks, tikai deviņdesmito gadu mērcēm savukārt «Finesse» ir 90. gadu sākuma Bobijs Brauns (Bobby Brown).
Noslēdzošā balāde «Too Good to Say Goodbye» arī tipisks 90. gadu R&B paraugs. Tās līdzautors ir viens no lielākajiem 90. gadu producentiem - Beibīfeiss (Kenneth «Babyface» Edmonds).
Bruno nekautrējas no šiem uzkrītošajiem citātiem, bet atklāti atzīst, ka uzaudzis ar 90. gadu mūziku, savu pirmo lēno deju ar meiteni dejojis pie kādas no «Boyz II Men» dziesmām.
«Es jūs aicinu uz ballīti!» intervijā saka Bruno, skaidrojot, ka nekāda dziļā doma šajās dziesmām nav apslēpta.
No vienas puses šis lieliski producētais albums ausij ļoti tīkams, grūti pretoties ritmam, 90. gadu tembriem, kas neviļus uzjundī atmiņas no šā gadu desmita, taču no otras puses ieraksts liek aizdomāties - kas īsti ir pats Bruno Marss? Kāda ir šā dziedātāja identitāte? Ko viņš īsti pārstāv?
Izdošanas datums - 18.11.2016.