Šodienas redaktors:
Krista Garanča

"Melnajā piektdienā" ar akustisko programmu Antimatter (1)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Gada tumšākajā laikā, kad dienas sarūk arvien īsākas un zemi klāj aukstums un tumsa, mūs gaida emocionāla tikšanās ar grupu, kuras mūzika ideāli atbilst šim laikam un noskaņai cilvēku sirdīs. Šīs grupas vārds ir Antimatter.

Koncertā uzstāsies:

ANTIMATTER (Eng) http://www.myspace.com/antimatterband LEAFBLADE (Eng) http://leafblade.net VIC ANSELMO (LV) http://www.vicanselmo.com

Sākums pl. 20.00 Vaļā no pl. 18.00

Ieeja Ls 6

Biļetes koncerta dienā kluba kasē.

Grupu Antimatter no Apvienotās Karalistes 1998. gadā nodibināja bijušais doom metal grupas "Anathema" basģitārists un dziesmu autors Dankans Patersons (Duncan Patterson) un viņa draugs multiinstrumentālists Maikls Moss (Michael Moss). Divus gadus duets nodevās radošiem meklējumiem un dziesmu sacerēšanai. Šis projekts jau no rašanās brīža tika salīdzināts ar Dankana veikumu viņa iepriekšējā grupā, taču muzikāli vīri devās daudz dziļāk ambientā un melanholijā, papildinot to ar triphopa elementiem.

2000. gada septembrī "Academy" studijā, kur savus skaņdarbus ieskaņojuši arī Cradle of Filth, Bal-Sagoth u.c., piedaloties viesmūziķiem - vokālistēm Michelle Richfield (Dominion, Sear), Hayley Windsor (Drug Free America), taustiņiekam Les Smith (Anathema, Cradle of Filth) un ģitāristam un vokālistam Danny Cavanagh (Anathema), Antimatter ieraksta savu debijas albumu "Saviour". Tas tiek izdots jaunas austrāliešu ierakstu kompānijas "Icon" paspārnē. Daži kritiķi to muzikāli asociēja ar grupas The Gathering tā laika veikumu albumos "Superheat" un "If_Then_Else", vienlaikus atzīstot Antimatterpar daudz oriģinālāku un saturiski bagātāku.

"Saviour" noskaņojums ir tumšs, lielākoties depresīvs, un fakts, ka spēcīgās emocijas tiek izteiktas un arīdzan raisītas klausītājos ar minimāliem izteiksmes līdzekļiem, padara to vēl īpašāku.

Emocionāli dziļā un saviļņojošā mūzika ātri atrada ceļu pie saviem klausītājiem, un Antimatter kļuva par vienu no populārākajām grupām šajā muzikālajā frontē, gūstot atzinīgas atsauksmes presē un uzstājoties dažādu valstu radio un televīzijās.

2002. gadā Antimatter devās koncerttūrē pa Beļģiju, Franciju un Nīderlandi. Vienā no šiem koncertiem, 5. oktobrī Lillē, tika ierakstīts jaunais koncertalbums "Live at the K13". Šajā koncertā notika arī simboliska samierināšanās divu senu draugu starpā – pēc pieciem gadiem kopējā muzicēšanā uz vienas skatuves vienojās Danny Cavanagh un Duncan Patterson. Šajā ierakstā dzirdamas arī Anathema dziesmas "Lost control", "Alternative 4" u.c. Antimatter versijās.

Arī otrais studijas albums "Lights Out", kas iznāca 2003. gadā, muzikāli balansē uz robežas starp gotiku un triphopu un ieturēts tumši elektroniskās noskaņās, ko akcentē melodiski sieviešu un vīriešu vokāli. 2004. gada sākumā tika izdots „virtuālais” albums "Unreleased 1998-2003", kas bija pieejams tikai starptautiskajā tīmeklī. Tas ietver 16 agrāko gadu sacerējumus – oriģinālos demo ierakstus, kaverversijas, remiksus, koncertierakstus un klavierversiju dziemai "Lost Control", kas ierakstīta īpaši šim dziesmu apkopojumam.

2005. gada vasarā klajā nāk jauns studijas albums "Planetary Confinement", ko izdevējkompānija "The End records" raksturo kā vienu no gada skumjākajiem albumiem, un šis apzīmējums ir absolūti precīzs. "Planetary Confinement" ir vēl grūtsirdīgāks, lēnāks un ārkārtīgi skaists. Nav dzirdami iepriekšējos albumos ekspluatētie triphopa elementi un elektroniskie specefekti, noskaņas radīšanā piedalās akustisko ģitāru, klavieru, vijoles skaņas un, protams, izjusti emocionālās Mick, Duncan un jaunās vokālistes Amelie Festa balsis.

Šā meistardarba tapšanas īpatnība ir tāda, ka tas tika ierakstīts dažādās studijās un piedaloties atšķirīgiem viesmūziķiem, turklāt pusei dziesmu mūziku sacerēja Moss, bet otrai - Patersons. Savā daļā Moss pats ir vokālists un ģitārists, mūzika ir tumša, liega un galēji melanholiska. Patersona puse nav tik depresīva, un manāma arī kāda cerīgāka un pasauli apliecinošāka nots.

Šis lieliskais albums bija pēdējais, kas radies viņu sadarbības rezultātā, jo drīz pēc tā iznākšanas Patersons paziņoja par savu aiziešanu no Antimatter, lai pievērstos soloprojektam Ion.

Mick Moss nonāca sarežģītas izvēles priekšā – pielikt punktu Antimatter daiļradei vai turpināt darbību vienam. Un viņš pieņēma pareizo lēmumu, ko spilgti apliecina šā gada vasarā iznākušais atmosfēriskais garadarbs Leaving Eden. Šā albuma tapšanā krietnu ieguldījumu devis Danny Cavanagh, kurš kā sesijas muzikants ieskaņojis ģitārpartijas un klavieru daļu. Moss veic visas vokālās funkcijas un spēlē veselu plejādi dažādu mūzikas instrumentu. Stilistiski Leaving Eden turpina Planetary confinement aizsāktās tendences, vienlaikus iepludinot vairāk roka iezīmju. Dziesmu teksti ir personiski un atkailināti. Pēc daudzu kritiķu domām, šis ir Antimatter labākais albums.

Šā gada nelielās akustiskās Eiropas tūres ietvaros, kas sāksies Turcijā un noslēgsies Igaunijā, 8.decembra vakarā arī mums būs iespēja klātienē dzirdēt šīs mūzikas burvību un gūt emocionālu pārdzīvojumu. Katram tas būs atšķirīgs.

Tiem, kuriem patīk Anathema’s pēdējo gadu muzikālās izpausmes formas, ierašanās koncertā ir īpaši rekomendējama!

Nepalaid garām!

Uz augšu