Ārvalstnieki nebeidz slavēt arī Latvijas kultūras mantojumu. Arvien vairāk kļūstot populāra tradicionālā kultūra, īpaši Jāņi, ko ļoti aktīvi braucot svinēt somi. Tāpat arī tūristus interesē mūsu tirdziņi, Dziesmu svētki.
Būtībā par Latviju vēl tādas konkrētas klišejas nav izveidojušās, taču tuvu tām ir Rīgas siluets, kas kalpojis NATO samita logo kā Rīgas simbols. Pašiem latviešiem viens no simboliem ir Brīvības piemineklis, kurš gan ārzemniekiem neko daudz neizsakot. Kopumā esot grūti noteikt, kas tieši kalpo par Latvijas apzīmēšanu citur, jo tas gluži vienkārši nav ieplānojami. Līdzīgi esot bijis ar Sidnejas operu, kuru ceļot nevienam neesot ienācis prātā, ka tā reiz kļūs par tādu kā pilsētas vizītkarti...
Vai priekšstati par Latviju aprobežojas tikai ar Rīgu, kāpēc tikpat kā nekas nav dzirdams par citām pilsētām? "Ārvalstu žurnālisti dažreiz brauc uz Daugavpili, kas nākotnē varētu kļūt atpazīstama, pateicoties Rotko. Tāpat daudzi dodas uz Siguldu, kādreiz arī uz Rundāli. Lai apceļotu Latviju, sākotnēji jāuzlabo ceļi un visa ceļu sistēma kopumā, lai ir droši braukt pa tiem," Ojārs Kalniņš piebilst arī, ka nereti ārzemniekiem esot pat bail īrēt mašīnu, jo braukšanas kultūras ziņā Latvija ir pēdējā vietā Eiropā. Arī daudzie negadījumi ar braukšanu dzērumā met ēnu uz Latvijas tēlu.
Pirmais iespaids, nonākot Rīgā, ir labs. Rīgas lidosta ir atzīta par vienu labākajām Eiropas lidostām. Savs nopelns tam esot arī lidostu restorāniem. Ja runājam par autoostu, arī šajā apkārtnē vērojamas pārmaiņas – uzlabota stacijas ēka, parādījušies tirdzniecības centri Origo un Stockmann. Pamazām arī pārējā vide iegūs daudz estētiskāku izskatu.
To pašu varētu teikt arī par Maskavas forštati, kurā atrodamas īstas kultūrvēsturiskas vērtības, vienīgi vēl pie drošības jautājuma jāpiestrādā. Liela nozīme ir arī Pārdaugavai, kurā atrodama divu tipu arhitektūra – modernā (ja vien spētu vienoties par kaut kādu vienotu sistēmu) un vēsturiskā. Visai lielu ietekmi uz Rīgas tēlu atstāj arī Zaķusala.