Ģitārists Bušviks Bils (Bushwick Bill) un leģendrārā Dr. Dre 1992. gada albuma "The Cronics" viesmuzikants, aizslēdzot "Death Row" mūzikas izdevniecības durvis, piebilda:
Gangsteru repa izdevniecības durvis slēgtas (81)
"Cilvēki pasaulē ir iedalāmi trīs kategorijās - tie, kuri nezina, kas tolaik notika, tie, kam par to ir interese, un arī tādi kā mēs, kas nākam no ielām un visu to sākam."
"Tā bija mūzikas izdevniecība, kas savulaik slavināja gangsteru repu. Tas tika izveidots, lai vēlāk tiktu ar varu iznīcināts," teica Eds Sēzars (Ed Caesar).
1992. gadā "Death Row Records" bija viena no visaktuālākajām izdevniecībām hiphopa mūzikas un stila pasaulē. Sjudža Naita (Suge Knight) un Dr. Dre jaunizveidotais Amerikas rietumu krasta mūzikas leibls jau pēc viena gada pastāvēšanas guva neticamus panākumus gan ASV, gan arī ārvalstīs.
1993. gada septembrī "Death Row" izlaida repera Snoop Doggy Dogg albumu "Doggystyle", un ar otro Dre plati tā saucamais "gangsta rap" kļuva par noteicošo Amerikas mūzikas aprindās.
Abu albumu tirāža pārsniedza 13 miljonus kopiju. Abi mākslinieki atstāja nenoliedzamu mantojumu gan pasaules mūzikas tendencēs, gan arī rosināja jauna dzīves stila popularizēšanu visā pasaulē. "Death Row" pārdeva ne tikai mūziku, bet arī dzīvesveidu.
Izdevniecības panākumi diemžēl ilga tikai četrus gadus, līdz brīdim, kad 1996. gadā Lasvegasas slimnīcā tika apstiprināta repa ikonas Tupaka Šakura (Tupac Shakur) nāve.
Kaut arī Naita impērija pārdzīvoja dziedātāja slepkavību, gandrīz 10 gadus pēc asiņainās epizodes Lasvegasā arī tai nācās saņemt nāvējošu sitienu. Šis sitiens nāca no Lidijas Harisas (Lydia Harris), kuras notiesātais bijušais vīrs Maikls Hariss (Michael Harris) esot bijis viens no "Death Row" izdevniecības kodola. Naitam nācās samaksāt 107 miljonu dolāru kompensāciju un nokārtot bankrota pieteikumu.
Izdevniecības ziedu laikos tās māksliniekiem bija īpašas nerakstītas privilēģijas. Viņi bija neaizskarami. Kāds no austrumkrasta mūzikas vīriem atceras 1996. gada MTV balvas pasniegšanu: "Viņi pastaigājās tik brīvi, it kā būtu kādi turku karaļi. Visiem bija jāstāv rindā, bet viņi netraucēti pagāja visiem garām un iekļuva zālē."
Tuklais briesmonis Naits apmeklēja "El Camino" koledžu Kalifornijā un pēc Amerikas futbola stipendijas iegūšanas 1984. gadā tika uzņemts Nevadas universitātē Lasvegasā. Tieši tur viņš arī izcīnīja vietu Losandželosas "Rams" komandā. 1986. gadā, nespējot izpildīt līguma vienošanos, aizgāja no komandas un sāka strādāt par popzvaigznes Bobija Brouna (Bobby Brown) miesassargu.
1987. gadā Sjudžs Naits tika arestēts par mēģinājumu nogalināt kādu vīrieti pēc nenozīmīga strīda. 1990. gada 6. jūnijā Naits tika atkārtoti arestēts par žokļa salaušanu kādam svešiniekam, ko vēlāk arī pats atzinis.
Tas bija ap šo laiku, kad Naita sponsorētie pasākumi pārņēma Losandželosas klubus un koncertu vietas. Tas bija sākums jaunas mūzikas skaņu vilnim. NWA (Niggaz with Attitude) bija pionieri gangsteru repam. Eazy-E narkotiku tirgonis bija grupas dibinātājs, un vēlāk viņam piebiedrojās arī Ice Cube un Dr. Dre. Viņu 1989. gada albums "Straight outta Compton", kas iznāca "Ruthless" mūzikas izdevniecības paspārnē, guva milzīgus komerciālus panākumus. Tas nodrošināja arī skandalozu auru ar vairākām geto himnām, kā, piemēram, slaveno "Fuck the Police".
1991. gadā Dr. Dre atstāja "Ruthless" un sāka pats savu izdevējdarbību kopā ar Naitu. Pats Eazy-Z vēlāk iesūdzēja tiesā Sjudžu Naitu par draudēšanu ar beisbola nūju, lai viņš atlaistu no NWA Dre.
Naits un Dre 1992. gadā nodibināja "Future Shock" izdevniecību, kura vēlāk tika pārdēvēta par "Death Row Records".
Pēc pēdējiem tiesas darbiem gan tika noskaidrots, ka leibla dibināšanā piedalījies arī jau minētais narkotiku moguls Maikls Heriss jeb Harry-O.
Dre patika eksperimentēt ar jaunām skaņām. Apvienojot savus, Snoop Dogg un Warren G priekšstatus par mūziku, Dre saražoja pavisam jaunu mūzikas stilu G-funk. Tas sastāvēja no skarbiem tekstiem, fanka sempliem, sieviešu vokāliem un sintezatoru skaņām. Jaunā skaņa dominēja Amerikas radioviļņos veselus četrus gadus.
1994. gadā nu jau slavenais Tupaks nāca klajā ar savu "Thug Life" albumu un ļoti ātri kļuva par Amerikas rietumkrasta galveno eksporta preci. Diemžēl jau tā paša gada novembrī viņam nācās stāties tiesas priekšā par seksuālu varmācību. Dažas dienas vēlāk viņš tika piecas reizes sašauts un aplaupīts. Viņam tika piespriests 4,5 gadu cietumsods, no kura Tupaks izcieta tikai 8 mēnešus, jo Sjudžs Naits samaksāja 1,4 miljonu dolāru drošības naudas.
1995. gada februārī arī Naitam nācās cietumā pavadīt 30 dienas un izciest piecu gadu pārbaudes laiku par narkotiku tirgošanu.
Sliktā slava un slikto zēnu tēls bija viens no galvenajiem šā stila pievilkšanas spēkiem. Baumošana presē par kārtējiem pārkāpumiem tikai veicināja albumu kopiju pārdošanu. To arī pierādīja Tupaks, izlaižot hiphopa pirmo dubultalbumu "All Eyez on Me", kas kļuva par visātrāk pārdoto albumu repa vēsturē.
Dr. Dre sajuta briesmas un atstāja izdevniecību 1996. gada jūnijā. 7. septembrī, pēc slavenās Maika Taisona (Mike Tyson) cīņas Tupaks un Naits bija iesaistīti kautiņā ar "LA Crips" bandas biedru. Abi kolēģi vēlāk tajā pašā naktī tika sašauti. Tupaks piecas dienas vēlāk slimnīcā mira, bet Naits tika notiesāts un pavadīja piecus gadus cietumā par par nepatiesu zvērestu tiesā.
No brīža, kad Tupaks Šakurs tika nogalināts, "Death Row" izdevniecība pajuka. 1997. gadā to pameta arī pats Snoop Dogg. Pat pēc Naita atgriešanās no cietuma 2001. gadā nekas lietas labā nebija vairs darāms.
Hiphopa vilnis uzņēma jaunu ātrumu ar tādiem māksliniekiem kā Eminem, 50 Cent un Kanye West. Protams, veterānu ieguldījums šā mūzikas stila fenomenā ir neapšaubāms.