Tieši ar telpu, kur oficiālais, šaubīgais un neoficiālais (padomju izpratnē) ir blakus, sākas Džemmas Skulmes izstāde Daugavpils Marka Rotko mākslas centrā. Izstādes pirmajā telpā ir aplūkojami gan liriskie un virtuozie 50. gadu tautas svētki, gan dramatiskie, pat traģiskie 60. gadu figurālie darbi, ikoniskie gleznojumi uz koka no pirmās personālizstādes (1968), kā arī 60. un 70. gadu oficiālie pasūtījumi par tēmām, kuras māksliniece pati bija izraudzījusies kā svarīgas - Dziesmu svētki un latviešu strēlnieki. Izstādes otrā daļa balstās uz kolāžām, kuras ir tapušas no 1982. līdz 2012. gadam paralēli tīrajai glezniecībai un biogrāfiskajā līmenī simbolizē autores tiltu no padomju laikiem uz neatkarību. «Gribu, lai tās ne kā gleznas vien uztver, bet lai tās palīdz cilvēkam veidot domas,» par darbiem, kuros izmantotas unikālas vēstures liecības, saka Džemma Skulme. Savukārt trešo izstādes telpu veido Modeļi un jaunie darbi, kuros māksliniece izmanto pati savus bērnības zīmējumus, kā arī iedvesmojas no meitas bērnības zīmējumiem. Tēli no bērnu zīmējumiem nonāk gleznās kā sižetisks ready-made, kļūstot par savdabīgu Džemmas Skulmes antitēzi pašai sev.
Izstādes atklāšana kļūs par zīmīgu notikumu arī visiem laikmetīgās dzejas cienītājiem, jo klajā nāks Martas Skulmes (1962) dzejoļu krājums Tumsā izšķīdis cukura grauds. Grāmatas atvēršana notiks kopā ar Martas Skulmes tāda paša nosaukuma vizuālo darbu izstādi.
Martas Skulmes radošā dzirksts attīstījusies, augot mākslinieku dzimtā. Kā slavenās gleznotājas Džemmas Skulmes meita viņa ir pārmantojusi spēju uzrunāt ar tēliem. Ar šo grāmatu ir iemirdzējusies viņas individuālā jaunrade.