Šis pavērsiens, patiesību sakot, lielā mērā izglābis režisoru no tipiskas fanu filmas ierindošanas savā filmogrāfijā, bet pašu filmu no pilnīgu klišeju atgremošanas un pazušanas līdzīgu filmu okeānā. To, kāda būtu bijusi «Pilīm sadegot» tad, ja tās uzņemšana būtu ritējusi iecerēto gaitu, mēs neuzzināsim. Bet tas, ka režisoram Donam Argotam (Don Argott) piepildījies teju katra dokumentālista lielākais sapnis (un reizē lielākais murgs), ir fakts: būt ar kameru līdzās saviem varoņiem tik dramatiskos mirkļos var sagadīties tikai lielas veiksmes gadījumā.
Tomēr grupai «Lamb of God» un lielai daļai viņu fanu tas patiešām ir lielākais murgs bez jebkādām sapņa pazīmēm. Neviens nebija gaidījis, ka, koncerttūres ietvaros atkārtoti ierodoties Prāgā, Rendijs Blaits (Randy Blythe) tiks arestēts par kāda gados jauna mežonīga fana netīšu slepkavību koncertā 2010. gadā. Jaunietis gribējis no skatuves lēkt pūlī, bet Blaits, kurš tolaik vēl bija vareni padevīgs narkotikām un alkoholam, viņu pagrūdis tik spēcīgi, ka puisis pēc 14 dienām miris no asinsizplūduma galvā. 2012. gadā, kad notiek filmēšana un dziedātājs veiksmīgi ir atstājis savus netikumus rehabilitācijas klīnikās, ne viņš, ne grupasbiedri nespēj atcerēties toreizējo notikumu gaitu. Tas, protams, nav nekāds pretarguments apsūdzībām, un Rendijs nonāk Čehijas cietumā. Tikmēr sociālajos tīklos notiek īsta vētra, fani deklarē Blaita nevainību un iestājas par viņa atbrīvošanu, metālmūzikas žurnālisti visā pasaulē izmisīgi strādā ar tulkošanas programmām, kas ļautu atšifrēt čehu tiesvedības procesu un gana nabadzīgās publikācijas presē, bet «Pilīm sadegot» režisors seko brīvībā palikušajiem «Lamb of God» dalībniekiem tikai soli nopakaļ un dokumentē citkārt tik noslēgto puišu emociju izpausmes. Argots ir klāt visur, kur Čehijas likums un grupas personības atļauj, no puišu mājvietām līdz pat advokātu sanāksmēm, kur Rendijs nopietni satraucas par savu brīvību. Jau zināms, ka tiesa beidzas mūziķim labvēlīgi un viņš tiek attaisnots. Šodien metālmūzikas cienītāji un žurnālisti visā pasaulē ir pateicīgi režisoram par šo filmu, jo tā faktiski ir vienīgais materiāls, kas vēsta par patieso toreizējo notikumu gaitu, kurai nebija iespējams izsekot valodu barjeras dēļ. Filmā iekļauti ekskluzīvi videomateriāli, kas daļēji bijuši par pamatu tiesvedības iznākumam.