Zināšanai piebildīšu, ka LaIPA (Latvijas izpildītāju un producentu apvienības) datubāzē ir apzinātas ap 180 000 pašmāju mūzikas fonogrammu. Milzīgs apjoms, no kā izvēlēties.
Ir saprotamas atsevišķu radiostaciju bažas. Klausītāji ir pieraduši pie noteikta formāta un, veicot būtiskas izmaiņas, ir liels risks šos klausītājus zaudēt. Līdz ar to zaudēt pozīcijas tirgū un reklāmas ieņēmumus.
Kā komisijas sēdē sacīja «MTG TV Latvia» pārstāve Baiba Zūzena, runa ir par uzņēmējiem, uz kuru pleciem nevajadzētu uzlikt uzdevumu veicināt pašmāju mūzikas atpazīstamību, izvirzot viņus par vienīgajiem šā jautājuma risinātājiem.
Protams, jāiesaistās arī valstij. Pirmkārt jau pašai savās raidstacijās, rādot piemēru citiem, nosakot stingras kvotas, vēlams vismaz 50% apjomā - gan Latvijas Radio 1, gan Latvijas Radio 4 un jaunajam Latvijas Radio 5. kanālam. Perspektīvā var izskatīt arī ierosinājumu ar šiem sabiedriskajiem radio aiziet no reklāmas tirgus, nekonkurēt ar komercstacijām, sniedzot tām lielākas manevru iespējas mežonīgajos tirgus apstākļos. Otrkārt, censties iedot komercstacijām «motivācijas burkānu» - valstiski stimulēt.
Sēdē izskanēja ideja par valsts subsīdijām, lai mudinātu komercradio atskaņot vairāk pašmāju mūzikas, taču, zinot sarežģīto finanšu situāciju Kultūras ministrijā (algu jautājums, VKKF niecīgais finansējums u.c.), visticamāk, šis jautājums tuvākajā laikā netiks izskatīts.
Galvenais ir panākts. Par šo jautājumu ir sākušās diskusijas, turklāt visi iesaistītie konceptuāli ir gatavi veikt izmaiņas par labu Latvijas kultūrai. Un populārā mūzika IR daļa no Latvijas kultūras. Svarīgi, lai rezultātā ieguvēji ir visi - ne tikai mūziķi, mūzikas un tekstu autori, bet arī mediji un galvenais - sabiedrība.