Radot multfilmas, animatori tēlus izspēlē pie spoguļa (7)

CopyDraugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

TVNET jau vēstīja, ka beigu stadijā iegājusi Latvijas un Igaunijas veiksmīgās kopražojuma animācijas filmas "Lote un Mēness akmens noslēpums" veidošana. TVNET iegriezās pašmāju filmu studijā "Rija" palūkoties, kā top multfilmas.

Kā jau jebkurā plānotā darbībā, pašā sākumā ir ideja. "Balstoties uz to, visa komanda izstrādā tēlus, vidi, fonus, kadrējumu, sīkos zīmējumos (tā dēvētajā storyboard – aut.) sazīmējot to, kas notiek filmā," stāsta studijas "Rija" direktors un producents Vilnis Kalnaellis. Tad mākslinieki un animatori to reāli izspēlē dzīvē, pārbauda zīmējuma kustību un vai tas izskatās pārliecinoši. Kad zīmējums ir ieskenēts, veido galvenos fonus, uzburot vidi.

Mākslinieki augstu vērtē radošo brīvību

"Rijas" filmu studijas animatore Laima Puntule, kas atbildīga par fonu radīšanu, joprojām daudzus no tiem zīmē ar roku, nevis datorprogrammas palīdzību. Viņa parāda vairākus lapu, zāles stiebru, koku un zaru paraugus, kas tā arī pa vienam tiek "lipināti" kopā, galarezultātā veidojot bagātīgu ainavu – mežus, purvus, kalnus utt.

Foto: TVNET
"Animācijas filma tiek uzbūvēta gluži kā arhitektūras projekts,"

viņa raksturo multfilmu tapšanas procesu. Šajā brīdī studijas direktors un producents Vilnis Kalnaellis iestarpina kuriozu, kā pēc sludinājuma avīzē, ka tiek meklēti krāsotāji, patiešām atsaukušies īstie šīs profesijas pārstāvji būvniecībā.

Kad ar datorprogrammu palīdzību animācija ir izkrāsota, digitālais operators liek animāciju kopā ar foniem. Protams, visas darbības uzmana režisors, lai notikumi būtu izspēlēti tā, kā to vēlas viņš. Pēc tam tiek veidoti foni, kas daudzām multfilmām ir redzami trijās dimensijās. Tāpat 3D formātā multiplikācijas filmās parādās arī dažāda tehnika, piemēram, kā jaunākajā "Lotes" daļā motocikls. Filmas veidotājus priecē, ka, veidojot "Loti", viņiem dota radošā brīvība.

14 000 zīmējumu trīs minūtēs

Par multfilmas tēlu kustīgumu atbildīgā animatora darbā varētu vilkt paralēles ar aktierspēli. Zīmējumu radīšana jau pati par sevi ir piņķerīga, taču, kā izrādās, animatora darbs sniedzas vēl tālāk.

Lai labāk iejustos pašu radītajā multfilmas tēlā, animatori pie spoguļa izspēlē tā kustības dzīvē.

"Rijas" pārstāvji gan skumji secina, ka pašmājās labi animatori ir deficīts - vienkārši neesot tādas skolas. "Animatoram ir jābūt ne tikai labam māksliniekam, kas prot zīmēt. Vajadzīga arī 3D iztēle, lai spētu iztēloties aktierspēli un iekustināt tēlu," teic Puntule. Pēc viņas domām, animatoru ļaunākais murgs ir zirga zīmēšana - dzīvniekam ir četras kājas, aste, galva, ausis, kas kustas, plīvo krēpes, kā arī tiek mirkšķinātas acis. Un tikai trīs minūšu garajā filmiņā "Joka pēc alfabēts" vien izmantoti 14 000 zīmējumu...

Foto: TVNET

Vissvarīgākā ir filmas veidotāju savstarpējā "ķīmija"

Animācijā milzīga nozīme ir lielai precizitātei, lai animatoru radītajiem foniem uzliktie tēli "nenoietu no kursa" un nepastaigātos pa vietām (kokiem, upēm utt.), kur tiem nevajadzētu atrasties, un, piemēram, automašīna skaisti aizripotu pa tai paredzēto trajektoriju, nevis izbrauktu cauri kalnam. Filmu veidotāji neslēpj, ka tapšanas laikā ir gadījies arī šo to pamainīt.

Pavasarī gaidāmās multfilmas "Lote un Mēness akmens noslēpums" režisori ir igauņi Janno Poldma un Heiki Ernits, taču Vilnis Kalnaellis, ņemot vērā iepriekšējo pieredzi, uzskata, ka diviem galvenajiem tomēr ir grūtāk nekā vienam un tas reizēm atstāj iespaidu uz savstarpējo "ķīmiju".

"Heiki ir vairāk mākslinieks, kurš rada vizuālo domu, tāpēc viņš ļoti labi var sastrādāties ar Laimu – uzskicēt vienu līniju, un viņi sapratīsies no pusvārda. Ja uzskicē režisors, kurš neprot zīmēt, tad sākas problēmas. Vissvarīgākā animācijas filmu veidošanā ir komanda, kas saprot, ko dara."

Komentāri (7)CopyDraugiem X Whatsapp

Nepalaid garām!

Uz augšu