32 gadus vecā krievu/ebreju izcelsmes dziedātāja un pianiste Regīna Spektore (Regina Spektor) maija beigās laidusi klajā sesto studijas albumu (ceturto lielās izdevniecības paspārnē) «What We Saw From the Cheap Seats», kas ierakstīts pagājušogad Losandželosā ar producentu Maiku Elizondo («Avenged Sevenfold», «Maroon 5»).
Regina Spektor «What We Saw From The Cheap Seats» (11)
Regina Spektor «What We Saw From The Cheap Seats»
(Sire)
9/12
Jaunais ieraksts seko 2009.gada «Far» un 2006.gada «izrāviena» albumam «Begin to Hope», un tajā iekļautas vienpadsmit jaunas dziesmas. Tiesa, ne visas dziesmas ir jaunas. Piemēram, singls «Don't Leave Me (Ne Me Quitte Pas)» (skat. audio) sākotnēji izdots 2002.gada pašizdotajā albumā «Songs», taču tagad ieskaņots no jauna. Kā intervijās stāsta Regīna, tolaik studijas laiks bija ļoti ierobežots un viss «Songs» albums tika ierakstīts vienā dienā - 2001.gada Ziemassvētkos. Tikai Regīna un klavieres.
Jau iepriekšējos apskatos gana detalizēti aprakstīju Regīnas biogrāfiju. Īsumā atgādināšu, ka Regīna dzimusi Maskavā mūzikas skolotājas un fotogrāfa, amatiera vijolnieka ģimenē, mācījusies klavierspēli, taču pēc Mihaila Gorbačova sāktās «perestroikas» ģimene kopā ar deviņus gadus veco Regīnu nolēma emigrēt - no sākuma uz Austriju, tad Itāliju un galarezultātā uz ASV, Bronksu (skat. video, kurā Regīna stāsta par savu bērnību).
Muzikāli jaunais ieraksts ir ļoti radniecīgs diviem pēdējiem mākslinieces ierakstiem - nelielās devās rotaļīgi, pozitīvi popmūzikas gabaliņi («Don't Leave Me»), dažas emocionāli artistiskas klavierbalādes («Firewood») un daži eksperimentāli izlēcieni. Iepriekšējā platē Regīna ierakstā atdarināja delfīnu balsis, šoreiz viņa pievērsusies bītboksam («All The Rowboats»).
Dziesmā «Firewood» Regīna apdzied sava instrumenta (klavieru) likteni kādā aukstā ziemā («Klavieres vēl nav kļuvušas par malku»), eleganti iekļaujot dziesmas beigās atsauci uz maza bērna klavierspēles nodarbībām. Savukārt «Ballad of a Politician» visticamāk ir atsauce uz Regīnas viesošanos Baltajā namā, turklāt veselas divas reizes. Baraks Obama esot fans...
Intervijā «National Public Radio» (NPR - www.npr.org) Regīna teikusi, ka viņai nav iebildumu, ka viņas mūziku cilvēki iegūst internetā bez maksas. Augot nabadzīgos apstākļos (PSRS laiks), viņa spējusi novērtēt to, ka Padomju Savienībā gan medicīna, gan māksla bijusi bez maksas (protams, antisemītisms un vārda brīvības trūkums no otras puses). Šī iespēja viņu bagātinājusi un veidojusi viņas kultūras pamatus. Pārceļoties uz ASV, viņa saskārusies ar citu ainu - pār pasauli valda nauda un tikai turīgie amerikāņi varēja iegūt kvalitatīvu izglītību.
«Ja kādam dzīvē neklājas viegli, viņam vismaz vajadzētu būt brīvai pieejai grāmatām, filmām un mūzikai,»
viņa saka.
Ja esat agrīnās, mazliet nepieradinātās antifolka perioda Regīnas cienītājs, tad šis ieraksts (līdzīgi kā pēdējie divi albumi) jums varētu likties pārāk popsīgs, bet ja pieņemat jaunos noteikumus - «What We Saw From the Cheap Seats» sagādās daudz patīkamu mirkļu. «How» vispār varētu būt viena no skaistākajām pēdējo gadu balādēm.
Rekomendēju!
Izdošanas datums - 29.05.2012.