Vairāk nekā 200 dažādus mūzikas žanrus pārstāvoši industrijas darbinieki jau pieteikušies semināram "Mūzikas menedžments. Radošo nozaru konkurētspējas veicināšana ES vienotajā tirgū", biznesa portālu "Nozare.lv" informēja Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) Eksporta veicināšanas nodaļas projektu vadītāja Liāna Sarma.
Rīgā ar semināru "Mercury" balvas dibinātājs
Semināru piektdien, 8.janvārī (no plkst.14 līdz plkst.18 viesnīcā "Reval Hotel Latvia", Elizabetes iela 55, Rīgā), organizē LIAA, Eiropas Komisija un SIA "Kultūras Nams 3" (KN3). Semināru vadīs, kā arī savā pieredzē un zināšanās dalīsies Lielbritānijas Mūzikas menedžeru foruma direktors un prestižās "Mercury" balvas dibinātājs Džons Vebsters.
LIAA direktors Andris Ozols norāda, ka Latvijas tautsaimniecības izaugsmē būtiska nozīme ir radošo industriju attīstībai un mūzikas industrija ir nozīmīga tās daļa. Tā ietver ne tikai mūzikas izpildītāju, producentu, mūzikas izdevēju un menedžeru darbu, bet arī daudzu citu speciālistu - video operatoru, apgaismošanas tehniķu, datorgrafiķu, stilistu - un pārējo atbalsta struktūru ekspertu iesaisti. Visā Eiropā mūzikas industrijā tiek nodarbināti vairāk nekā 600 000 cilvēku, un 60% no iedzīvotājiem mūziku klausās katru dienu.
"Latvijā ir daudz talantīgu un eksportam gatavu mūziķu, taču, ņemot vērā vēsturisko situāciju, tas ir tikai loģiski, ka mūzikas industrijas attīstība un pieredze ir salīdzinoši nesena. Organizējot šāda veida seminārus, ir lieliska izdevība veicināt kopējo mūzikas industrijas attīstību, sniegt iespēju jaunu kontaktu dibināšanā un veicināt vietējās mūzikas industrijas iekļaušanos Eiropas un starptautiskajos mūzikas tirgos," norāda "KN3" projektu vadītāja Guna Zučika.
Turklāt, Zučika piebilst, izmaiņas globālajā mūzikas industrijā līdz ar jauno tehnoloģiju attīstību piedāvā vairāk alternatīvu veidu savas auditorijas atrašanā Eiropas un starptautiskajos mūzikas tirgos arī valstīm, kas nepieder vadošajiem mūzikas industrijas tirgiem.
"Mercury" balvas dibinātājs Džons Vebsters, kurš mūzikas industrijā aizvadījis vairāk nekā 30 gadus, seminārā izklāstīs menedžmenta būtiskākos aspektus, darbības izmaiņas līdz ar tehnoloģiju attīstību, sniegs savus padomus veiksmīga mūzikas eksporta veicināšanā un atbildēs uz semināra dalībnieku jautājumiem.
"Es un mani kolēģi, kuri ir strādājuši mūzikas industrijā ilgu laiku, uzskata, ka mūsu pienākums ir dalīties pieredzē ar jauno paaudzi, nodot zināšanas tālāk, kā arī veidot stratēģijas, lai pēc labākās sirdsapziņas tiktu pārstāvētas industrijas intereses," uzskata Vebsters.