Kā rakstīts mūzikas vēstures grāmatās, pirmie teorētiskie darbi par elektronisko mūziku sarakstīti jau 19. gadsimta beigās. 1912. gadā futūristu kustības ietvaros notiek jau pirmās elektronisko eksperimentu performances, 20. gadsimta vidū tiek izgudrots pirmais sintezators un elektroniskie instrumenti ienāk rokmūzikā.
Jaunākie elektroniskās mūzikas ieraksti (24)
Daudziem elektroniskā mūzika asociējas ar 80. un 90. gadu rave kustību, taču pirmie, kas elektroniskās mūzikas eksperimentus pacēla jaunā kvalitātes līmenī, bija John Cage un Karlheinz Stockhauzen 20. gadsimta vidū.
Diemžēl jāatzīst, ka tas, ar ko nodarbojas mūsdienu Latvijas jaunie akadēmiski izglītotie komponisti elektroniskās mūzikas jomā, uzsverot savu kompozīciju novatorisko dabu, raisa tikai smaidu. Šajā apskatā pievērsīšos tikai nelielai daļiņai no šā gada elektroniskās mūzikas ierakstiem.
Terre Thaemlitz "Lovebomb"
(Mille Plateaux)
11/12
Amerikāņu eksperimentālās ambient mūzikas pārstāvis, kas 80. gados darbojies kā house dīdžejs dažādos klubos, laiž klajā sarežģītu, konceptuālu muzikālo materiālu, kura skaidrojums lasāms 13 lappušu garā diska anotācijā. Mākslinieks pievēršas mīlestības termina interpretācijai dažādās kultūrās, semplējot fragmentus no aparteīda laika Dienvidāfrikas nacionālā kongresa uzrunas, kas vērsta pret rietumnieku koloniālismu, beidzot ar itāļu futūristu manifestiem. „Between Empathy And Sympathy Is Time” Terre daudzu citu pazīstamo dziesmu fragmentu vidū semplē Minnie Riperton slaveno „Lovin’ You”, tikai teksta vietā izmantojot saraustītu uzrunas semplu. Pats mākslinieks šobrīd dzīvo Japānā, kur turpina eksponēt savu skaņu pasauli kādā no modernās mākslas izstādēm vietējā galerijā vai salonā.
Izdošanas datums 28.01.2003.
LFO "Sheath"
(Warp)
9/12
Izdošanas datums 23.09.2003.
The Books "The Lemon Of Pink"
(Tomlab)
10/12
Pagājušā gada TVNET top 50 albumu topa pirmajā divdesmitniekā atradās arī The Books lieliskā debijas plate „Thought For Food”, kas pamatā sastāvēja no trīs muzikāliem elementiem – ģitāras, stīgām un dažādiem semplētiem dialogiem, nejauši izvēlētām frāzēm. Arī šā gada Books jaunajā albumā lielas muzikālas atkāpes nav notikušas, Nick Zammuto un čellists Paul de Jong turpina pirmajā platē iesāktās skaņu kolāžas veidošanu, šoreiz varbūt nedaudz pārliecinošāk un saistošāk.
Izdošanas datums 07.10.2003.
Mu "Afro Finger and Gel"
(Tigersushi)
8/12
Izdošanas datums 15.09.2003.
Kraftwerk "Tour de France Soundtracks"
(Astralwerks)
8/12
Izdošanas datums 19.08.2003.
Pole "Pole"
(Mute)
9/12
Stefan Betke aka Pole turpina iesākto laptop dub ierakstu sēriju, šoreiz pieaicinot pie mikrofona kādu hip hop mākslinieku vārdā Fat Jon. Ierakstā dzirdami arī saksofona improvizācijas sempli, ksilofoni u.c. sīki dekoratīvi instrumenti. Atšķirībā no mākslinieka iepriekšējiem ierakstiem „Pole” ir dinamiskāks, ritmiskāks, praktiski bez ambient atkāpēm.
Izdošanas datums 15.07.2003.
Manitoba "Up In Flames"
(Domino)
10/12
Izdošanas datums 08.04.2003.
Fonica "Ripple"
(Tomlab)
10/12
Izdošanas datums 08.04.2003.
Xela "For frosty mornings and summer nights"
(Neo Ouija)
10/12
John Twells aka Xela piedāvā lielisku click ''n'' cut elektronikas paraugdemonstrējumu. 21 gadu jaunais mākslinieks dzimis Apvienotajā Karalistē, Valsalas pilsētā un jau kopš bērnības sācis nodarboties ar mūziku. Atzinīgi tiek novērtēti viņa Matematics un Machine Drum remiksi, un seko piedāvājums no ierakstu izdevniecības Neo Ouija. Rezultāts ir šis debijas ieraksts, kas droši pretendē uz vietu labāko gada albumu sarakstā.
Izdošanas datums 27.01.2003.
Matmos "Civil war"
(Matador)
9/12
Elektroniskās mūzikas duets Matmos no Sanfrancisko - Andrew Daniel un Martin Schmidt - jaunajā platē miksē 19. gadsimta amerikāņu un britu folkmūzikas elementus, izmantojot dažādus pūšamos instrumentus, tostarp dūdas, un dažādus sitamo instrumentu veidus. Maršējoši ritmi, kas ir kā norādes uz Amerikas pilsoņu karu, sajaucas ar elektroniskiem eksperimentiem, radot pilnīgi sirreālu skaņu pasauli. Albums, kas prasa īpašu klausītāja pacietību.
Izdošanas datums 23.09.2003.