Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Tatuškas nelabvēļus neiepriecina

Tatuškas nelabvēļus neiepriecina
Facebook Draugiem Twitter Whatsapp
Comments 1

Pēc fenomenālajiem krievu popdueta t.A.T.u. angliskā debijas diska panākumiem daudzi nelabvēļi grieza zobus – kad beidzot šīs lecīgās padsmitnieces lauzīs kaklu!

Šķiršanās no projekta virzītājspēka Ivana Šapovalova liecināja, ka šis brīdis vairs nav aiz kalniem. Un tomēr – par spīti visam, tatuškas joprojām ir uz strīpas un pat piedāvā jaunu albumu.

Nicinātas, nevis slavētas

Grupas t.A.T.u. albums "200 km/h In The Wrong Lane" sasniedza virsotnes, kuras līdz šim nav bijušas pa spēkam nevienai Krievijas grupai. Taču cildinošu atsauksmju un slavinājumu vietā Jeļena Katina un Jūlija Volkova lielākoties izpelnījās mūzikas kritiķu nievas. Bija jau arī par ko: abu piekoptais lesbiešu imidžs un citi skandalozi izlēcieni, lecīgums preses konferencēs un tā tālāk labvēlīgu attieksmi pret viņām nu nekādi neveicināja.

Labi to varēja vērot arī Eirovīzijas dziesmu konkursa finālā Rīgā, kad balss saišu problēmu dēļ Volkova uz laiku tika noņemta no trases: ja citi dziedātāji līdzīgā situācijā tiktu žēloti un izpelnītos mocekļu statusu (atminēsimies kaut vai mūsu pašu Ivo Fominu), tad ģenerālmēģinājumā vienatnē atstātā romantiski trauslā Katina saņēma klausītāju svilpienus un raudot atstāja skatuvi. Iegūtā trešā vieta ar dziesmu "Ņe verj, ņe boisja, ņe prosi" šādā situācijā būtu vērtējama kā panākums, nevis neveiksme.

Taču pēc konkursa masu saziņas līdzekļu pārstāvji nekavējās šo trešo vietu izsludināt par t.A.T.u. beigu sākumu, turklāt skandalozitāti tam piešķīra arī paši Krievijas pārstāvji, kas sludināja, ka eirorezultāti esot falsificēti. Latvijai drīz vien radās vēl viens iemesls uzmest lūpu uz kaprīzajām jaunkundzēm – tatuškas atcēla koncertu Rīgā. Līdz beidzot 2004. gada sākumā notika, šķiet, nelabojamais – meitenes sastrīdējās ar savu producentu Ivanu Šapovalovu, bez kura projekts nebūtu sasniedzis šādu popularitāti.

Jūlija pārņem varu

Par sadarbības pārtraukšanas iemesliem lielākoties iespējams spriest tikai no tatušku puses, jo Šapovalovs līdz šim nekāds lielais runātājs nav bijis.

Pagājušā gada janvārī t.A.T.u. ķērās pie sava otrā albuma ieraksta, turklāt šoreiz to bija plānots darīt realitātes šova režīmā. Process tika tiešraidē demonstrēts televīzijā (dažas epizodes viegli nojaušamu iemeslu dēļ guva pat Maskavas domes un prokuratūras ievērību), un tam vajadzēja rezumēties ar diska izdošanu. Diemžēl nepārtrauktā atrašanās zem televīzijas lupas meitenēm kļuva par apgrūtinošu, arī producenta prasības jaunajām zvaigznēm vairs nebija pieņemamas (jāņem vērā, ka abas tomēr sāka pieaugt). Šie konflikti beidzās ar līguma laušanu. "Cilvēcisko attiecību starp meitenēm un Šapovalovu nav nekad bijis un nevar būt. Viņš tās tikai izmantoja kā instrumentu, bet viņas pakļāvās, jo sava niecīgā vecuma dēļ nebija spējīgas uz patstāvīgiem soļiem," šādu atziņu paudusi t.A.T.u. līdzproducente Jeļena Kipere.

Pēc neoficiālas informācijas, Ļenai un Juļai neesot paticis tas, ka Ivans Šapovalovs albuma ierakstīšanas un šova veidošanas procesā centies sevi pasniegt kā pašu galveno zvaigzni. Klusā Ļena tomēr nav īpaši protestējusi, bet Juļa (turklāt viņu esot uzkurinājuši vecāki, kuriem gribējies iespējami ātrāk tikt pie meitas kāposta ierakstītā CD veidā) metusies asos strīdos. Beigu galā Volkovi sēdušies ar t.A.T.u. advokātiem pie sarunu galda, līdz arī panākuši līguma laušanu ar producentu.

Lai cik tas būtu dīvaini, tatuškām izdevās saglabāt tiesības uz grupas nosaukumu, bet Šapovalovs nolika kompānijas "Ņeformat" ģenerāldirektora pilnvaras, dodot meitenēm radošo brīvību. Tas droši vien nenotika bez krietna naudas žūkšņa palīdzības, jo producentam piederēja tiesības uz t.A.T.u., bet līguma nosacījumi paredzēja, ka tatuškām jāieraksta trīs albumi.

Lesbiete ar bērnu

Šajā laikā dzēsts vēl viens mīts – pagājušā gada maijā atklātībā nāca fakts, ka Volkova ir stāvoklī. Septembrī viņa dzemdēja meitiņu, bet grupas radošo procesu tas neietekmēja. Taču lesbiešu imidžs jau vairs nederēja, lai gan pašas meitenes par to nemaz neskumst. Jau sen bija skaidrs, ka tas ir tikai viltīgā Šapovalova izspēlēts reklāmas triks. "Mēs neesam lesbietes, mēs vienkārši viena otru mīlam!" tā to bija komentējusi Katina. "Mēs neesam pārstājušas viena otru mīlēt! Tiesa, uz skatuves vairs laikam neskūpstīsimies..." Pēc mirkļa gan viņa izdevumam MK-Voskresenje atklājusi, ka koncertturneju laikā abas joprojām guļot vienā gultā...

Pašlaik Juļas izredzētais ir kāds Krievijā dzimis, bet nu jau 13 gadu ASV dzīvojošs biznesmenis Tigrans. Ar viņu dziedātāja iepazinusies restorānā, Tigrans bijis Ļenas vecāku draugs. "Jau pēc piecpadsmit minūšu pazīšanās viņi skūpstījās, vai varat to iedomāties?!" jūsmo Ļena. "Jā, tā bija mīlestība no pirmā acu uzmetiena. Esmu pilnīgi pārliecināta, ka viņš ir mana īstā mīlestība. Turklāt viņš ir pieaudzis. Pēc [meitas tēva] Pašas sapratu, ka ar jauniem puišiem arī attiecības ir jaunas, tas ir, nenopietnas," nosaka Jūlija. Viņa arī atzīst, ka nav diez ko perfekta māte. "Pavadu ar Viku kopā ļoti maz laika, taču nav jau citu iespēju: manis taču mājās tikpat kā nav!" izdevumam Oops! atzīst dziedātāja. Meitēnam gan ir vesela pieskatītāju armija – divas aukles, kā arī vectētiņš un vecmāmiņa.

Arī Ļenai parādījies Viņš. "Kad dzīvoju kopā ar kādu jaunu cilvēku, it kā jau biju visu saplānojusi. Taču šoziem, pēc divu gadu draudzības, mēs pašķīrāmies," Ļena it kā apstiprina, ka baumas par abu t.A.T.u. dziedātāju attiecībām ar vīriešiem nav bijušas bez pamata. "Taču tagad man, tāpat kā Juļkai, ir jauna mīlestība. Tomēr kāzas vai bērnu es vairs uz priekšu neplānošu, jo viss, par ko es biju cerējusi agrāk, tik pēkšņi sabruka."

Atšūtais producents

Bet ko tad Šapovalovs? Par to, ka viņš nepazudīs, šaubu nav, taču līdz šim no viņa frontes pienākošās vēstis ir visai skopas. Pērn tikai izdevumā Molotok izdevās rast kaut kādas ziņas.

Šā izdevuma žurnālists bija ieradies viesnīcas Pekina 13. stāvā, kur turpinājās darbs pie albuma "Podņebesnaja" (sākotnēji jaunos mūziķus apvienojošās kompilācijas vietā bija plānots izdot t.A.T.u. otro disku). Darba process šajā aprakstā neizskatās diez ko pievilcīgs: desmit uz dīvāna sēdošas modeļa paskata meitenes, kuras par varītēm vēlas tikt pie līguma ar pašu Šapovalovu; "intelekta neapgrūtināti" būdīgi jauni tēvaiņi; piepīpēta telpa un pats producents, kura acīs zīlītes nav redzamas – ne velti laikam baumoja par Vaņas & Co aizraušanos ar narkotikām. "Ko gribam jautāt? Kur ir t.A.T.u.? Kādi ir mani radošie plāni? Ej tur (ar roku rādot uz lielu logu, kur neviena nav), tur tev arī visu izstāstīs!" reportieris atstāsta Šapovalova pirmo reakciju. "Tad kāpēc esi atnācis? Bļ..., visu laiku viens un tas pats... Zini, ko es tev teikšu? Klausies mūziku! Uz redzēšanos."

Pēc tatušku iedotā kurvīša producentam nācās koriģēt savus plānus. Albumā "Podņebesnaja" ietilpst virkne jauno mūziķu, kuru vārdi neko nevienam neizteiks: Bonč-Bru-Bonč, Moskovskij Osvobodjitjelnij orkestr u.tml. Ir gan arī viena Ļenas Katinas iedziedāta dziesma. Noguris no saceltās jezgas, šovindustrijas pārstāvis īsu laiku pat bija aizmucis uz Losandželosu, bet pēc tam – uz Kubu, atstājot darbu pie izlases Podņebesnaja pusratā.

Ekskursija pagātnē

Pirms stāsta par tatušku jaunāko albumu būtu īsti vietā veikt nelielu ekskursiju šā dueta pagātnē. Meiteņu grupa ar nosaukumu "Taty" tika veidota 1999. gada nogalē, bet 2000. gadā nāca klajā pirmais singls "Ja sošla s uma". Aptuvenie aprēķini liecināja, ka singls tika pārdots 50 000 eksemplāru apjomā, bet tā pirātiskā tirāža bija vēl četras reizes lielāka.

Jau 2001. gada maijā tika noslēgts līgums ar "Universal Music Russia" par trīs albumu izdošanu, un dienasgaismu ieraudzīja debijas albums "200 po vstrečnoi". To stiprināja hits "Nas ņe dogoņat". Albuma legālā tirāža pārsniedza divus miljonus eksemplāru, grupa tika vai pie visām iespējamajām Krievijas mūzikas balvām un sāka gatavoties arī citu valstu klausītāju simpātiju iekarošanai. Nāktos uzskaitīt gandrīz visus kontinentus un valstis, kur populāra kļuva t.A.T.u., taču nopietnākais darbs vēl bija priekšā – diska angliskās versijas izdošana. Šajā jomā nebija aizķeršanās, un kopš 2002. gada tatuškas zina arī štatos un Britu salās. Intervija ar krievu skuķēm bija lasāma pat žurnālā "Rolling Stone".

Muzikālās popularitātes pieaugumu stimulēja dažādi skandāli, kas lielākoties bija balstīti uz pašu izsludinātās netradicionālās seksuālās orientācijas bāzes. 2002. gada aprīlī meitenes nominēja balvai Gada gulta kategorijā Seksa disidenti. Saņemot balvā prezervatīvus, Juļa izbrīnīti apvaicājās: "Kam mums tie...?" Uz to Ļena attrauca: "Droši vien kolekcijai!" Skandalozitāti vairoja dziesmu videoklipi, kuros abas atklāti skūpstījās un maigojās. Angliskā versija dziesmai "Ja sošla s uma" jeb "All The Things She Said" lika konservatīvākajām anglietēm ķert pēc sirdsdrapēm un vainot duetu mazgadīgo pavedināšanā. Tur gan bija vērojama tikai relatīvi nevainīga Ļenas un Juļas bučošanās. Ek, ja viņas būtu redzējušas dažus klipus tepat Krievijā... Piemēram, dziesmas "Prostije dvižeņija" klips tika gaidīts ar mēmām šausmām. Ar atvieglojumu tika uztverts fakts, ka klipā redzama tikai masturbēšana. Lielākā daļa bija gaidījusi vismaz seksu ar dzīvniekiem... Pat Krievijas Valsts domes deputāti noskatījās šo klipu, turklāt deputāts Boriss Nadeždins izteicās, ka, pamazām virzoties no viendzimumuma mīlas uz masturbāciju, abas meitenes varbūt ar laiku arī "atradīs sev normālu veci". Viņa novēlējums piepildījies.

Dzimumloceklis karam

Pirms pāris gadiem t.A.T.u. izcēlās arī citā frontē. Amerikā uz Džimija Kimela šovu tatuškas iznāca uz skatuves T krekliņos ar uzrakstu "H** voiņe!" Taču izrādījās, ka šova televersijā izgriezts meiteņu skūpsts. Turklāt amerikāņu auditorijai drīz vien kļuva skaidrs, ko nozīmē šie krievu vārdi uz krekliņiem, tāpēc t.A.T.u. tika aizliegts tajos dziedāt. Protestējot tatuškas ēterā parādījās T krekliņos ar uzrakstu "Censored" un pie bučošanās vairs nebija piedabūjamas.

Savukārt Montekarlo notiekošajā "World Music Awards" apbalvošanas ceremonijā dziedātājas tika izvirzītas laureātu godā trīs nominācijās. Pēc menedžmenta ieceres, Ļenai un Juļai vajadzēja šaut uz zālē sēdošajiem ar tukšām patronām. Taču pirms uzstāšanās organizatori nomainīja sarūpētos īstos automātus pret spēļu pistolēm. Kur abas meitenes aizsūtīja minētā šova rīkotājus, laikam labāk neminēt, taču pasākumā viņas neuzstājās un balvas tā arī nesaņēma...

Arī tu, Sting...

It kā t.A.T.u. nav mainījušās: intervijās jūtama tā pati bērnišķība, sīki strīdi izceļas uz līdzenas vietas, tikai Juļa vismaz fotogrāfijās kļuvusi krietni sievišķīgāka.

Jaunais albums nācis klajā gan krievu, gan angļu versijā. Dzimtajā valodā tas saucas "Ļudji-invaļidi" (Cilvēki – invalīdi). "Tie ir cilvēki – invalīdi morālā ziņā," norāda Katina. "Mūs katru dienu ielenc tādi kā puscilvēki, cilvēkiem līdzīgi radījumi. Viņi nezina, ko nozīmē mīlēt, kas ir lišķība, nodevība, pazemojums, skaudība... Lūk, par to mēs lielākoties arī dziedam."

"Dangerous And Moving" rakstīts aptuveni pusgadu (pēc citiem datiem – trīs mēnešus) Losandželosas studijā Village. Vienā dziesmā piedalījies pat Stings, un, lai gan "Universal Music" varētu panākt praktiski jebkuras ārzemju zvaigznes piedalīšanos jebkurā albumā, ar Stingu gan tik viegli nebūtu, ja viņš pats to nevēlētos. Taču Stings sen pavēstījis, ka viņam ir simpātiska abu krieviešu daiļrade. Juļa jauno albumu raksturo kā krietni asāku un depresīvāku, tam piekrīt arī Ļena.

Albums tiešām sanācis krietni smagāks nekā tā priekštecis, taču ir viena bēda – ja neskaita intro gabalam "Dangerous And Moving", par singlu izvirzīto "All About Us", kā arī abus gandrīz sieviešu roka versijā izpildītos un teicamos "Cosmos (Outer Space)" un "Loves Me Not", šeit vairāk nekā interesanta praktiski nav.

Savukārt krievu kolēģi ievērojuši, ka Juļas balss izklausās it kā pēc ilgstoša bronhīta. "Mums mēģina demonstrēt jauno imidžu, kas esot pieaugušāks, taču iekšējais skeptiķis nīd: kāpēc viņas vairs nedzied koncertos, kāpēc vairs nemāk kustēties uz skatuves, kāpēc Volkova dziedāšanas vietā izdveš tikai pirmsnāves gārdzoņu? Protams, viņa varēja arī vienkārši apsaldēties, taču kāpēc tad arī albumā viņa dzied tā, it kā balss saites 20 gadu vecumā būtu pilnībā izsmēlušas savus resursus?" kritizē gazeta.ru. "Aizsmakums? Nu man tagad vienkārši ir tāda balss," atspēko Jūlija, uz ko Ļena smejoties piemetina: "Jā, mums pēc dzemdībām ir tāda balss!" Nu, nu...

Nākamajā gadā Volkova plāno pavisam pārcelties uz dzīvi Amerikā. Katina dzīvi Losandželosā nespēj pat iedomāties – viņa vēlas mitināties Maskavā –, taču Juļa domā, ka draudzene agri vai vēlu pārcelsies pie viņas. Atšķirtība var likvidēt to, ko pat veiksmīga un atstumta producenta roka nespēj, taču tad jau redzēsim. Līgums ar Universal Music paredz vēl trešā diska izdošanu, un tas būs nopietns dzinulis grupas turpmākajā pastāvēšanā. Ja, protams, jau šis disks pilnībā neizgāzīsies...

t. A. T. u.

- t.A.T.u. – pirmā Krievijas popgrupa, kas guvusi tik lielus panākumus Eiropā, Amerikā un it īpaši Japānā. Maksimālā auditorija – 50 000 cilvēku.

- Iepriekšējais albums "200 km/h In The Wrong Lane" pārdots vairāk nekā 5 miljonu eksemplāru lielā tirāžā.

- Jaunajā albumā iekļauto dziesmu "Friend Or Foe" sarakstījis grupas Eurythmics dibinātājs Deivs Stjuarts, basģitāras partijas iespēlējis Stings, bet stīgu instrumentu aranžējumus albumā veicis Ričards Kārpenters.

- Diskogrāfija: "200 km/h In The Wrong Lane" (2002), "Dangerous And Moving" (2005).

Jeļena Katina

Dzimusi 1984. gada 4. oktobrī

Maskavā pazīstama mūziķa Sergeja Katina (sadarbojies ar grupu Djuna) ģimenē. Pēc tēva iniciatīvas četru gadu vecumā sāka apmeklēt dažādas sporta nodarbības un muzikālos pulciņus. Septiņos gados sāka mācīties vispārizglītojošajā skolā, vēl pēc gada – arī mūzikas skolas klavieru nodaļā. 10 gadu vecumā kļuva par bērnu ansambļa Avēnija solisti, 13 gadu vecumā tika ieskaitīta vokāli instrumentālā ansambļa Ņeposedi sastāvā. Jau tolaik viņa iepazinās ar otru t.A.T.u. dalībnieci Juļu Volkovu. Sakarā ar vecuma ierobežojumiem (šajā ansamblī

ar dziedāt līdz 14 gadu vecumam) sastāvu atstājusi. 15 gadu vecumā izturēja atlasi projektā Taty.

Pēc rakstura – romantiska un komunikabla, ticīga.

Jūlija Volkova

Dzimusi 1985. gada 20. februārī veiksmīga biznesmeņa ģimenē. Paralēli vispārizglītojošajai skolai septiņu gadu vecumā iestājās arī mūzikas skolas klavieru nodaļā. Deviņu gadu vecumā tika ieskaitīta vokāli instrumentālā ansambļa Ņeposedi sastāvā. 11 gadu vecumā Volkova nomainīja skolu, sākot mācīties speciālā izglītības iestādē ar teatra novirzienu. 14 gadu vecumā pārtrauca dziedāt ansamblī Ņeposedi un piedalījās atlasē projektam Taty, kur starp aptuveni 500 pretendentēm palika otrā, uzreiz aiz Ļenas Katinas. 15 gadu vecumā iestājās Gņesinu vārdā nosauktajā mūzikas skolā, džeza un estrādes vokāla nodaļā. Pēc rakstura – stingra un mērķtiecīga, brīžiem visai avantūristiska. 2004. gada septembrī viņai piedzima meita Viktorija.

TVNET CD apskats:

Tēmas

Nepalaid garām!

Uz augšu