Šodienas redaktors:
Līga Āboma
Iesūti ziņu!

“eBay” izlemj, ka “Nē” nozīmē “Jā”.

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Pasaules populārākā izsoles lapa “eBay.com” paziņojusi, ka lietotājiem, kas reģistrējušies pagājušogad no aprīļa līdz novembrim, tiks mainītas e-pasta un citu komunikāciju izvēlnes. Tagad lietotājiem būs jāsaņem reklāmas e-pasti un telefona zvani bez iespējām ko mainīt līdz 23.janvārim.

Kompānija taisnojas, ka viņu sistēma bijusi bojāta. Uz reģistrācijas anketā atbildamajiem jautājumiem nav bijušas adekvātas standartatbildes. Piemēram, uz jautājumu “Vai jūs vēlaties saņemt mārketinga telefona zvanus?”, standartatbildes “Nē” vietā jau defoltā bija “Jā”. Pēkšņi atklājot, ka daudzi patērētāji vienkārši nospiež podziņu “turpināt”, nemaz nesaprotot, ko dara, neizlasot jautājumus, “eBay” graciozi izmānīja visas iespējas bez varianta klientam doties atpakaļ un kaut ko mainīt. 6 miljoni lietotāju sāka saņemt reklāmas e-pastus un telemārketinga zvanus. Tāpat “eBay” izsūtīja e-pastus, kas saturēja dažādus kompānijas reklāmas materiālus un deva lietotājiem tikai 2 nedēļas laika, lai atteiktos no šādiem sūtījumiem turpmāk. Tiek rūpīgi vērots un izsekots katrs lietotāja solis. Šāda veida mārketings sagādā neērtības patērētājiem. Bieži vien ir gaužām grūti izslēgt savu e-pasta adresi no sūtīšanas sarakstiem. Es domāju, ka to ir izbaudījis katrs, kurš kaut reizi mūžā ir parakstījies uz kādu katalogu vai ko tamlīdzīgu. Tas ir ne tikai neētiski, bet arī netaisni pret kompāniju, kas ir samaksājusi, lai viņu informācija tiktu izsūtīta. Saņēmējs nevēlas vairs lasīt reklāmas informāciju un bieži pārsūta to – sabojājot reputāciju tiem, kas ir samaksājuši par šo servisu. Vienmēr ir jāpārliecinās, vai klients tiešām vēlas saņemt attiecīgo informāciju. Tā būs labāk visiem - patērētājam, izstrādātājam un sūtītājam. “eBay” vajadzēja informēt savus klientus par radušos situāciju un ierosināt viņiem mainīt savu izvēli, nevis izdarīt to viņu vietā.

Komentāri

Nepalaid garām!

Uz augšu