Šodienas redaktors:
Krista Garanča

Diriģents Andris Poga atklās Pavasara festivālu "Windstream"

20. martā Lielajā ģildē
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Andris Poga
Andris Poga Foto: Jānis Porietis

Pavasara festivālu "Windstream" jubilejas gadā 20. martā atklās diriģenta Andra Pogas atkal satikšanās ar orķestri “Rīga”, informē Baiba Tilhena, orķestra “Rīga” mārketinga speciāliste.

Zīmīgi, ka šobrīd pasaules mūzikas tirgū tik aktuālais diriģents savu diriģēšanas karjeru sācis kā Orķestra “Rīga” mākslinieciskais vadītājs un galvenais diriģents un viņš arī viens no festivāla "Windstream" idejas autoriem.

Atklāšanas koncerts notiks 20. martā Lielajā ģildē, piedāvājot klausītājiem spožu oriģinālmūzikas programmu ar solistu – Oskara Petrauska (saksofons) un Guntara Freiberga (sitaminstrumenti) spēli.

Kā allaž festivāla "Windstream" uzmanības centrā ir pūšaminstrumenti un pūtēju orķestris visdažādākajos mūzikas žanros, stilos un izpausmēs. Tā arī koncerta programmā diriģents Andris Poga iecerējis atskaņot oriģinālmūziku, kas rakstīta tieši pūšaminstrumentiem. Koncertu atklās amerikāņu komponista Kristofera Staničara (Christopher Stanichar) skaņdarbs pūtēju koncertorķestrim – “Windstream”, kas ir pavasari vēstošs un ieskandinošs sveiciens, atklājot orķestra maigo un silto skanējumu, kā arī sasaucoties ar "Windstream" festivāla ideju un konceptu, kas svin pavasari, tā atnākšanu un izceļ pūtēju orķestra spēli.

Kontrastaini atšķirīgi skanēs britu izcelsmes komponista Naidžela Klarka (Nigel Clarke) skaņdarbs “Samurajs”, kas sacerēts 1995. gadā un kļuvis par mūsdienu klasiku, raksturojot Klarka kompozīcijas stilu – pārpilni krāšņi, eksplozīvi brīži, kas mijas un kontrastē ar pārpasaulīga skaistuma vēsmām. Lai gan darbs ir viendaļīgs, pats autors to strukturē trīskārši – “Signāli un karogi” – samuraju signalizēšanas metodes kaujas laukā, “Aizbraukšanas ceremonija” - daimyo jeb aristokrātiskā līdera un kaujinieku pirms cīņas process, kā arī budistu mūku lūgšanās, un “Uzbrukums” – atgriešanās pie samuraju kara bungošanas. Šie tēli atklāsies pārsteidzošā, ļoti virtuozā un domas rosinošā mūzikā orķestra izpildījumā.

Līdzās skaņdarbiem, kas veltīti pūtēju koncertorķestra skanējumam, A. Poga iecerējis izcelt atsevišķu instrumentu tembrus, aicinot solistu pulkā saksofonistu Oskaru Petrauski, kurš atskaņos Džona Mekī (John Mackey) “Koncerts soprāna saksofonam un pūtēju ansamblim”. Petrauskis ir Orķestra “Rīga” saksofonu grupas koncertmeistars un šo darbu vēlējies atskaņot jau senāk. Dž. Mekī skaņdarbs tapis 2007. gadā un līdz šim ir viens no vērienīgākajiem soprāna saksofona skaņas potenciāla un iespēju pētījumiem.

Latviešu saksofonists Oskars Petrauskis
Latviešu saksofonists Oskars Petrauskis Foto: Publicitātes foto / Aigars Prūsis

Uz vēl kādu dialogu starp solistu un orķestri aicināts perkusionists Guntars Freibergs, kurš  nominēts 2018. gada Lielajai Mūzikas balvai, nominācijā – par izcilu darbu ansamblī. Solists piedalīsies Dženiferas Higdonas (Jennifer Higdon) “Perkusiju koncerta” atskaņošanā. Skaņdarba autore ir ievērojama personība mūsdienu klasiskajā mūzikā un par “Perkusiju koncertu” saņēmusi Grammy balvu. Mūzikas kritiķis Gregorijs Salivans Īzaks slavējis šo koncertu kā fascinējošu un uzsvēris, ka perkusiju instrumenti brīnumaini atklāj savu plašo iespēju un skaņas spektru.

Biļetes iespējams iegādāties “Biļešu paradīzes” kasēs un www.bilesuparadize.lv. Skolēniem un studentiem, uzrādot apliecību biļešu kasē, 50% atlaide.

Nepalaid garām!

Uz augšu