Šā gada septembrī Latvijas Blogeru un Influenceru Asociācijas (LVBIA) vadītāja, dzīvesstila blogere un stiliste Maija Armaņeva savā "Instagram" kontā dalījās ar satraucošu vēstījumu - Armaņeva stāsta, ka ir devusies pie Latvijā populārā kosmētikas zīmola "Madara" ar produkta ideju, kuru uzņēmums esot piesavinājies un realizējis bez viņas piekrišanas.
Influenceres strīds ar populāro zīmolu "Madara"
"Tas mirklis, kad epastā saņem "aizraujošus jaunumus" par produkta izstrādi, kura izveidei esi piedāvājis sadarboties ar zīmolu. Es piedāvāju izveidot šo unikālo produktu, taču viņi izvēlējās pēc mūsu tikšanās vienkārši pazust un piesavināties manu ideju. Tik vienkārši! Bravo," vietnē "Instagram" publiski pavēstīja Armaņeva.
Mazliet vēlāk pašmāju influencere savā "Instagram" profilā publiskoja garāku video, kurā paskaidro notikušā apstākļus.
"Pirms ļoti laba laika es biju sazinājusies ar zīmolu. Mums bija tikšanās, mēs izrunājāmies un es piedāvāju sava veida sadarbību, lai tiktu izstrādāts pavisam jauns produkts, kuram es biju izdomājusi - kādam jābūt efektam, lai dabūtu perfekto rezultātu. Viņiem ideja iepatikās, jo nekas tāds viņiem vēl nebija un netika plānots. Viņiem jau bija tonālais krēms ar līdzīgu efektu, taču viņi atklāja, ka šāda konsīlera viņiem tiešām nav," savā nu jau izdzēstajā video atklāja Maija Armaņeva.
Maija stāstīja, ka viņai bijušas idejas, kā "savienot nesavienojamo" un radīt unikālu skaistumkopšanas produktu. Abas puses esot vienojušās par sadarbību, taču pēc tam zīmols esot pārtraucis komunikāciju un ignorējis influenceres epastus un centienus sazināties. Pēc zīmola attieksmes Armaņevai radušās aizdomas, ka šis produkts būs, viņai nezinot, iekļauts jaunajā skaistumkopšanas produktu sērijā, un šīs aizdomas, pēc Armaņevas teiktā, esot apstiprinājušās. Influencerei par jaunumiem paziņots ar epasta palīdzību.
"Kārtējo reizi pārliecinos, ka par savām idejām ir jāstāsta ļoti rūpīgi," atzina stiliste, minot, ka šādos gadījumos vienmēr vajadzētu noslēgt līgumu. Viņa gan minēja, ka arī līgumus diemžēl ir iespējams apiet.
LVBIA vadītāja video beigās atklāja, ka viņai esot jauna ideja, kuras realizēšanai viņa vairs neplāno piesaistīt kosmētikas firmas.
"Sargājiet savas idejas," video nobeigumā teica Armaņeva.
Zīmols reaģēja uz Armaņevas izteikumiem un apsūdzēja influenceri Armaņevu nepatiesu ziņu izplatīšanā.
"Maijas Armaņevas izplatītās apzināti nepatiesās ziņas ir negatīvi ietekmējušas uzņēmuma reputāciju. Uzņēmums sagaida, ka Maija Armaņeva ievēros „Latvijas Influenceru un Blogeru Asociācijas” Ētikas kodeksa normas un tuvākajā laikā godprātīgi publiski atvainosies AS „Madara Cosmetics”, kā arī atsauks izplatītās apzināti nepatiesās ziņas," atklātajā vēstulē pavēstīja uzņēmums.
Armaņeva joprojām nav publiski atvainojusies.